24 sierpnia 2011

Brzoskwinie w serniku i pianka z migdałami

Czas ucieka przez palce. Nawet nie wiem, kiedy minęły te wszystkie dni sierpnia. Na szczęście lato do nas wróciło (chociaż na chwilę). Huuurraaa!
Kuchnia nosi dzisiaj nazwę leczo a podwieczorek pachnie sernikiem z brzoskwiniami. Puszystym, lekkim (wręcz jak pianka) z migdałową pianką.


Sernik z brzoskwiniami
(przepis z gazetki „moja kuchnia – serniki” nr 5/2009, podaję z moimi małymi zmianami)
                                      
Składniki na ciasto:
  • 1 ¼ szklanki mąki
  •  1 łyżka cukru
  •  100g masła
  •  1 łyżka śmietany 12%
  •  3 żółtka
Masa serowa:
  • 1kg zmielonego twarogu
  •  3/4 szklanki cukru
  •  100g masła
  •  7 jajek
  •  1 opakowanie budyniu waniliowego
Ponadto:
  • 1 puszka brzoskwiń (820g) – można użyć świeżych owoców
  •  płatki migdałowe
  •  3 białka
  •  2 łyżki cukru pudru
Przygotowanie:
Ciasto: Z podanych składników zagnieść ciasto i włożyć do lodówki na 30 minut
Masa serowa: Masło roztopić i ostudzić. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać roztopione masło, budyń, ser i zmiksować na gładką masę (ale nie za długo). Białka ubić na sztywną pianę i połączyć z masą. 

Blaszkę o wymiarach 20x24 cm wyłożyć papierem do pieczenia i wylepić jej spód ciastem. Na górę przelać masę serową. Piec ok 60 minut w 180st. C.
Brzoskwinie odsączyć i pokroić na grubsze plasterki. Białka ubić na sztywną masę. Pod koniec ubijania dodać cukier i część płatków migdałowych. 
Sernik wyjąć z piekarnika, wyłożyć na wierch brzoskwinie, przykryć pianą i posypać migdałami. Piec jeszcze 25 minut również w 180st. C.
Po ostudzeniu najlepiej włożyć sernik do lodówki. Nawet na całą noc.

UWAGA! Jeśli chodzi o spód ciasta to ja nie podpiekałam go i nie wyszedł mi żaden zakalec. Oczywiście, jeśli ktoś chce podpiec, wystarczy wylepić blaszkę ciastem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st. C na 10 minut. Następnie wyjąć i wtedy wlać masę serową.

Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Wygląda niezwykle lekko i puszyście. Musi byc pyszny :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna sernikowa chmurka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lato wróciło, ale wakacje się kończą...dobrze, że można się pocieszyć taką brzoskwiniową pianką ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki sernik biore w ciemno! Wyglada rewelacyjnie i dam sobie glowe odciac, ze smakuje bajecznie!

    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. super ciacho:) wyglada tak pysznie, ze chetnie bym sie rzucila na ten kawlaeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały sernik, za taki to bym się dała pokroić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jadłam taki sernik i muszę pwoiedzieć, że brzoskwinie i pianka jest w nim super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik wygląda obłędnie ... rewelacja !:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik z brzoskwiniami- pyszności.
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Danusiu;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, jaki smakowity sernik.. musiał być pyszny <3 Już od dawna mam ochotę na taką przyjemność, ale chyba skorzystam z sernikobrownie malinowego.. bo nadmiar malin czeka na wykorzystanie w lodówce :)

    Danusiu, było naprawdę super. Pomimo tego, że początkowo nie byłam przekonana, że wyjazd zaliczę do udanych (melanż all day, all night nie należy do moich ulubionych rozrywek), to okazało się, że było świetnie. Poznałam niesamowitych ludzi, przeżyłam mnóstwo niezapomnianych chwil, no i poczułam jakąś.. atmosferę spełnienia (nie jestem do końca pewna jak to nazwać.. :) ). No i oczywiście te piękne widoki.. :)
    Prawie wszystkie zdjęcia mam na analogu, więc filmy trzeba wywołać, żeby przypomnieć sobie wyjazd. Ale jestem bardzo zadowolona, że się zdecydowałam.. :)
    Pozdrawiam Cię cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda nieziemsko! Chociaż przy serniku korzystam ze starego przepisu mamy (właściwie całkiem podobnego) i chyba przy nim zostanę, bo wychodzi bardzo dobry ;) Szczerze mówiąc kiepsko u mnie z wypiekami, postanowiłam w przyszłym roku nauczyć się gotować i piec, już teraz powoli zbieram przepisy, a u Ciebie podpatrzyłam ciasto bananowe... no cóż, miejmy nadzieję, że wyjdzie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję wszystkim za miłe komentarze (:
    giffin.. mam nadzieję, że wyjdzie i będzie smakować (:

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie serniki, wygląda bosko, ale mi smaka narobiłaś !:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Danusiu, coś cichutko ostatnio u Ciebie.. :)
    Wiesz, szczerze mówiąc mało przekonuje mnie makaron ryżowy przyrządzony wytrawnie, jest jakiś plain. Słodki polubiłam, a Twojej sałatki jestem bardzo ciekawa.. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem pewna, że ten sernik jest przepyszny! :) Uroku dodaje mu migdałowa pianka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja mama taki robi :) Faajny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały sernik! Jak na mój gust idealny!- uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...