30 sierpnia 2010

Rodzinna niedziela i ciasto z serem

Nie ma to jak ekspresowe pieczenie po 22:00 (: A wszystko przez rodzinę, która w ostatniej chwili zdecydowała się przyjechać w moje skromne progi (; Oczywiście w pierwszym momencie chciałam upiec zwykły prosty sernik, ale jak zobaczyłam to ciasto postanowiłam, że spróbuje czegoś innego. Bałam się, że masa serowa opadnie na dno, ale nic takiego się nie stało i ciasto pięknie wyrosło i było bardzo smaczne. Najlepsze dzień lub 2 dni po upieczeniu. Jest delikatne, puszyste i lekko wilgotne. W przepisie podali, aby piec go w tortownicy o średnicy 21cm, ale ja piekłam w prostokątnej formie 25x30. Polecam, bo warto (:


Ciasto z serem
(przepis z gazetki „Ciasta, sprawdzone przepisy” nr 6/2010)

Składniki:
Ciasto: 250g margaryny, 1 szklanka cukru, 1 szklanka mąki, 3 jajka, 4 łyżki wody, 2 łyżki kakao, 1 ½  łyżeczki proszku do pieczenia
Masa serowa: 500g białego zmielonego sera (użyłam sera z wiaderka Dr Oetker), 125g margaryny, 1 szklanka cukru, 4 jajka, 3 łyżki kaszy manny, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 2 krople olejku pomarańczowego

Przygotowanie:
Ciasto: Margarynę, wodę, cukier i kakao zagotować. Do przestudzonej masy dodać mąkę, proszek do pieczenia, jajka i wymieszać aż powstanie jednolita masa.
Masa serowa: Żółtka utrzeć z margaryną. Dodać ser, kaszę, proszek do pieczenia i olejek, wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i połączyć z masą serową.

Formę wysmarować tłuszczem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Następnie wlać ciasto. Na ciasto wyłożyć masę serową. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 50 minut w temperaturze 180 st. C.

Smacznego.

15 komentarzy:

  1. podziwiam :) ja na takie sytuacje wole wyprobowane przepisy zeby nie zawieść gości ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi bardzo często zdarza się szaleć w kuchni dopiero w godzinach nocnych. Ciasto wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne to ciacho jest !:) Wspaniale wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowita pozycja!

    Lubię piec tak późno; a nawet jeszcze później, kiedy cały dom śpi. Wtedy nikt mi nie przeszkadza i mogę się w moim kuchennym świecie zamknąć sama dla siebie. Tylko gdyby jeszcze w lodówce zawsze były wszystkie składniki potrzebne do wszystkich dań i wypieków... ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię się głodna;)
    Uśmiecham się do Twego ciacha:DDD!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasto super:) wyglada smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, jak ja lubię takie ciasta! Połączenie kakaowych spodów z serowymi wierzchami to jeden z moich ulubionych smaków, które pamiętam jeszcze z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. i coś z sernika ma ono w sobie. dlatego też przypadło mi do gustu.
    no, co za serniko-podobne ciacho xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Pieczenie po nocy ma w sobie magię...pewnie mniejszą gdy piecze sie pod presją. Efekt twojej pracy wyszedł piękny i napewno smaczny- taki duet to smakowy pewniak. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Połączenie ciemnego biszkoptu z masą serową mniaaam :) To musi byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bym od razu całą piramidkę skonsumowała tak apetycznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ekspresowo niekoniecznie, ale piec po 22 to ja lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. takie niespodziane i ekspresowe są z reguły najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie kiedyś wypróbuję. Prezentuje się wspaniale.

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...