23 sierpnia 2010

Placek z jabłkami

Dawno już nie piekłam nic z jabłkami, więc skusiłam się, aby na niedziele zrobić jabłkowy placek z dodatkiem galaretki cytrynowej. Ciasto jest bardzo smaczne, kruche i nie za słodkie. Przepis znalazłam w gazetce „Ciasta – sprawdzone przepisy” nr 4/2010.



Placek z jabłkami

Składniki:
Kruche ciasto: 3 szklanki mąki pszennej, 250g margaryny, 2 jajka, 1 szklanka cukru pudru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżka cukru waniliowego, 4 łyżki oleju
Dodatkowo: 1 kg jabłek, 1 szklanka cukru, 2 opakowania galaretki cytrynowej

Przygotowanie:
Kruche ciasto: Z podanych składników zagnieść ciasto, podzielić na dwie części. Jedną część ciasta włożyć do zamrażarki. 

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce. Owoce posypać cukrem i podgrzać aż cukier się rozpuści. Następnie zdjąć z ognia, wsypać galaretki i wymieszać.

Jedną cześć ciasta wyłożyć do formy (natłuszczonej albo wyłożonej papierem do pieczenia). Następnie wyłożyć jabłka i zetrzeć na tarce ciasto z zamrażarki. Piec 45 minut w temperaturze 180 st. C.

Smacznego.




27 komentarzy:

  1. Ja też dawno nic nie piekłam z jabłkami... a to ciasto prezentuje się tak apetycznie!

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. proste, pyszne i rewelacyjnie wygląda- zapisuje;D

    OdpowiedzUsuń
  3. też dawno nie piekłam niczego z jabłkami...muszę to zmienić ;)
    na widok kruszonki obsypanej cukrem pudrem moje ślinianki szaleją!

    OdpowiedzUsuń
  4. jabłkowym wypiekom nigdy nie powiem nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowite zdjęcia! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. słuszna warstwa jabłek :) Właśnie tak jak lubię :))

    OdpowiedzUsuń
  7. jakie smakowite! niedługa i mnie jabłka zasypią, więc chyba mam pomysł, co zrobic z ich części ;p
    wspaniale wygląda. tak krucho, jabłkowo, delikatnie i smakowicie ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się, że się wam podoba (:

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, jaki śliczny jest ten placek! Absolutnie piękny i smakowity :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o, z galaretk a jabłuszka, podoba mi się to! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Danusiu planuję upiec ale mogłabyś napisać jakiej wielkości formy użyłaś??
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. poproszę kawałeczek do kawki :) pychota!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne ciacho:) i na pewno jest smaczne:)
    musze zrobic jakies z jablkami, bo narobilas mi smaku. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Beato.. ja użyłam formy o wymiarach 25x30. W przepisie było podane 25x40 (: Cieszę się i mam nadzieje, że będzie smakowa

    A wszystkim dziękuje za miłe komentarze (:

    OdpowiedzUsuń
  15. Musi być rewelacyjna ta Twoja szarlotka. Zresztą, która nie jest! Ja też się przymierzam do szarlotki z galaretką, ale trochę w innym wydaniu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasto pysznie się prezentuje, bardzo lubię takie szarlotki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto ślicznie wygląda i smakuje dobrze... ale jak dla mnie za dużo tej galaretki bo wyszło trochę za cytrynowe. Następnym razem spróbuje wsypać 1 opakowanie a nie 2.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moim zdaniem jest błędnie przez Panią opisany,ewidentnie jest tu coś nie tak. Zrobiłam dokładnie jak w opisie, wyszedł ładny ale tego cukru do jabłek jest za dużo i żałuję, że wsypałam automatycznie tyle ile jest podane bo pomimo że miałam twarde i kwaśne jabłka to wyszło obrzydliwie przesłodzone. Cd dolnej warstwy ciasta jest surowa, nie pomogło już nic żeby ją uratowac. Po rozmowie z babcią dowiedziałam się, że powinno się spodnią warstwę podpiec 5-10 min w piekarniku(faktycznie tak jest w wielu przepisach podane ale mądry Polak po szkodzie..) i dopiero nałożyc jabłka. Trudno, żałuję że piekłam akurat z tego przepisu bo wszystko zmarnowane, dziecko chce ciasto a to jest poza kruszonką niejadalne, dzień sobie zepsułam..

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy.. przepis na pewno jest dobrze podany. Piekłam go kilka razy i zawsze wychodzi. Jeśli chodzi o cukier to faktycznie mogłam napisać, że jeżeli ktoś lubi mniej słodkie po prostu zmniejsza ilość cukru w musie jabłkowym.Ale ja robię z tylu i tak mi smakuje.
    A jeśli chodzi o spod ciasta to ja nie podpiekam i nigdy nie jest surowe.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy jabłka powinny być wystudzone, czy ciepłe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masę jabłkowa najlepiej lekko przestudzić (:

      Usuń
  21. Skorzystałam z przepisu, faktycznie masa jabłkowa wychodzi dość słodka choć może dlatego, że galaretka jakiej użyłam, tez była z cukrem. No i miałam problem z zamrożeniem ciasta. Zrobiłam je w pierwszej kolejności i wrzuciłam do zamrażarki. Potem obrobiłam jabłka, wystudziłam, podpiekłam spód 10 min., nawet pokroiłam w międzyczasie na sałatkę;) no i niestety, ciasto nie zamarzło dostatecznie. Musiałam kombinować z cieniutkimi paseczkami układanymi na krzyż. A potem dorobiłam zwykłej kruszonki, żeby pokryć całe jabłka. Macie jakieś patenty na skuteczne mrożenie?
    Niemniej ciacho zniknęło momentalnie i myślę, że metodą prób i błędów można je "obłaskawić";) magda

    OdpowiedzUsuń
  22. Robilam wczoraj to ciasto i moim zdaniem jedyne co jest nie tak to ilosc cukru, obrzydliwie slodkie, ale wszystkim mimo wszystko smakowalo, zaraz zabieram sie za drugie tylko wlasnie z mniejsza iloscia cukru. Tanie i dobre:)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...