9 czerwca 2010

Ciasto truskawkowe

Znowu wpadły w moje ręce truskawki i oto jest ciasto truskawkowe znalezione u Asi z Kwestii Samku. Pulchne, delikatne i co najlepsze z dużą ilością truskawek. Miałam obawy, czy aby na pewno z ciasta nie będzie zakalca ze względu na taką ilość owoców, ale tak jak pisała Asia nic się z nim nie dzieje. Ciasto jest przepyszne, polecam wszystkim, a ja na pewno go jeszcze w to lato upiekę nie jeden raz.


Ciasto truskawkowe
(cytuję za Asią z Kwestii Smaku)

Składniki:
Ciasto: 800 g truskawek, 200 g miękkiego masła, 200 g cukru pudru, 4 jajka, 250 g mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Kruszonka: 150 g mąki, 75 g masła, 75 g cukru (ja zmniejszyłam ilość o połowę)

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Okrągłą formę z odpinaną obręczą o średnicy 24 cm (ja zrobiłam w prostokątnej) wysmarować masłem. 
Przygotować kruszonkę: na małym ogniu na patelni roztopić masło, dodać cukier a po chwili mąkę, wymieszać, ostudzić.
Ucierać masło z cukrem pudrem na gładką i puszystą masę, przez minimum 8 minut. Nie przerywając ucierania dodawać kolejno po jednym jajku, w około 3 minutowych odstępach czasu. Następnie dodawać po kilka łyżek przesianej mąki z proszkiem do pieczenia i miksować już na mniejszych obrotach miksera i krócej, do połączenia się składników.
Ciasto przełożyć do formy, na wierzchu rozłożyć truskawki (większe pokroić na połówki). Posypać kruszonką i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 60 - 70 minut. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Smacznego.


Sezon Truskawkowy 2010


12 komentarzy:

  1. a ja uwielbiam od Asi ciasto na jogurcie, też owoców można napchać ile się chce a zakalca nie ma (:

    OdpowiedzUsuń
  2. najlepsze takie posypane cukrem pudrem, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi sie własnie to ze jest tyle owoców ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie puchate ciasta.. z dużą ilością owoców.. lubię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada na mieciutkie i pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ciacho musi być przepyszne. Ale bym zjadła takie aromatyczne polskie truskawy:). Mniam! dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale apetyczne! A u mnie sezon truskawkowy jeszcze nie rozpoczęty, a tu takie pyszności wszędzie :( Mam nadzieję, że szybko to sobie nadrobię :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, Danusiu, kusisz tymi truskawkami, a ja się takiemu ciastu nie oprę! Pięknie wygląda!
    Truskawki pożeramy po 2 kg dziennie, więc muszę trochę schować ,żeby mieć wogóle szanse coś z nich zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie sie objadam tym ciastem:) mięciuchne i przepyszne!! a mam takie szczęście ze Danka dostarczyła je nam do samego domu;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto robiłam już 3 razy i za każdym razem wyszło pięknie wyrośnięte i mięciutkie, jedyne jakie mi wyszło z tych ucieranych to właśnie to, przepis swietny, pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się ciesze, ja właśnie tez dziś je piekłam :) Smakuje praktycznie z każdymi letnimi owocami.

      Usuń

  11. też piekłam to ciasto, bardzo dobrze smakuje jeszcze ciepłe podane z lodami - gorąco polecam :)))

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...