20 sierpnia 2010

Sernik

Ostatnio szaleje na punkcie serników i mogłabym je robić co chwilę. Przepis na ten sernik znalazłam w gazetce „Ciasta sprawdzone przepisy nr 5/2010”. Lekko go zmieniłam. Miał być z pianką*, ale ja od paru dni jestem taka roztrzepana, że o piance zapomniałam (; Sernik wyszedł puszysty i kremowy, po prostu pyszny. Moje koleżanki z pracy były nim zachwycone. Polecam gorąco.


Sernik

Składniki:
Kruche ciasto: 2 szklanki mąki pszennej, ½ szklanki cukru, 100g margaryny, 1 żółtko, 1 jajko, 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa serowa: 1 kg białego zmielonego sera, ½ szklanki oleju, 1 szklanka cukru, 1 opakowanie budyniu waniliowego, 4 żółtka, 2 jajka

Przygotowanie:
Kruche ciasto: Ze wszystkich składników zagnieść ciasto.
Masa serowa: Żółtka i jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Kolejno dodawać ser, budyń w proszku a następnie olej. Wszystkie składniki połączyć ze sobą na jednolitą masę.

Ciastem wyłożyć spód formy do pieczenia (ja formę wykładam papierem do pieczenia, więc nie muszę jej natłuszczać). Następnie wlać masę serową. Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 180 st. C około godziny.

* z pozostałych 5 białek możemy zrobić piankę. Białka ubijamy z cukrem lub cukrem pudrem (1/2 szklanki) na sztywną pianę. Piankę wykładamy na sernik 15 minut przed końcem pieczenia.

Smacznego.

18 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcie! Osobiście uwielbiam taki sernik i chętnie zjadłabym jeden kawałeczek...:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też szaleję za sernikami.. za ich smakiem cudownym. ale sama nigdy jeszcze nie upiekłam. najpyszniejsze są te Mamine.
    czasem też lekkie jak chmurka..

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna puchata kosteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. swojego czasu też miałam fazę na serniki, boję się, że jak zrobię kolejny, to powróci ;)
    Twój wygląda po prostu idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. milk_chocolate8420 sierpnia 2010 13:47

    ostatnio szukałam przepisu własnie na taki puszysty serniczek. Zapisuję sobie zatem :))

    OdpowiedzUsuń
  6. O serniku z oliwą jeszcze nie słyszałam - ale wygląda obłędnie! A ja zdecydowanie jestem sernikoholiczką... ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja właśnie dziś ten sam sernik upiekłam! ale niestety na festyn, więc nie zdążyłam go sfotografowac.
    kurka wodna... xd

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się,że się podoba (:

    Zaytoon.. ja też pierwszy raz z takim się spotkałam (: w przepisie było jeszcze pół szklanki mleka, ale to już wzbudziło moje podejrzenia, więc nie dodałam (:

    Karmel-itka.. ale mam nadzieję, że był taki pyszny jak mój (;

    OdpowiedzUsuń
  9. serniki są dobre o każdej porze :) pysznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapisałam, będzie czekał na swoją kolej:) Kocham serniki:) Kocham ciasta:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale się prezentuje, niemal przemawia "zjedz mnie" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny puszysty sernik. Uwielbiam takie!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. sernik wyglada pieknie!!!
    taki kremowy i puszysty i na pewno jest pyszny:)
    przepis zapisuje. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z pianką czy bez wygląda cudnie, oj zjadłoby się taki kawałeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. na jaką forme robiłas serniczek?

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...