3 lipca 2011

Ciasto z czereśniami i cynamonową kruszonką

Czereśnie zaraz po truskawkach uznaje za najlepsze letnie owoce. Pamiętam jak w dzieciństwie na ogródku dziadków rosła wielka czereśnia i co roku z siostrą obrywałyśmy i jadłyśmy owoce prosto z drzewa. Na pniu była oparta drewniana drabina, na którą wchodziło się jak nie można było zerwać tych wysoko rosnących i najbardziej dojrzałych czereśni. Z roku na rok było mniej owoców i pewnego dnia dziadek wyciął czereśnię. A ja do teraz patrzę z utęsknieniem na to miejsce, w którym stała.


W tamtym roku niestety nie udało mi się upiec z nimi ani jednego ciasta, wiec w tym postanowiłam, że chociaż jedno pojawi się na stole. Szukałam odpowiedniego przepisu i znalazłam idealny. Ciasto pięknie urosło, nie opadło pod ciężarem owoców, nie ma zakalca. Jest puszyste, delikatnie mokrawe. Jak dla mnie po prostu rozpływa się w ustach. Czereśnie pasują do niego wyśmienicie, ale z innymi owocami na pewno też przepysznie smakuje. Nawet podobne jest do ciasta z truskawkami, które piekłam w tamtym roku z przepisu Asi. Jedynie, co się różni to proporcja składników i dodanie mleka. 
Co do kruszonki to mogę śmiało powiedzieć, że jest to najlepsza kruszonka, jaką kiedykolwiek zrobiłam. Jest mięciutka a ja właśnie taką lubię.
Jeśli więc ktoś szuka pysznego przepisu na ciasto z owocami zdecydowanie polecam ten przepis.


Ciasto z czereśniami i cynamonową kruszonką
(przepis z tego bloga, zrobiłam z połowy porcji)
                                      
Składniki na ciasto:
  • 100g miękkiego masła
  •  160g cukru
  •  ½ łyżeczka cukru waniliowego
  •  2 jajka
  •  160g maki
  •  1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  ¼ szklanki mleka
  •  200g ciemnych czereśni (wydrylowanych)
Kruszonka:
  • 50g miękkiego masła
  •  35g cukru pudru
  •  ¼ łyżeczki cynamonu
  •  75g mąki 
Przygotowanie:
Ciasto: Masło razem z cukrem i cukrem waniliowym ubijamy na puszystą i kremową masę. Następnie dodać jedno jajko dokładnie zmiksować (ok. 3 minut). Powtórzyć to samo z 2 jajkiem. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia i wsypać do masy. Krótko miksować (tylko do połączenia się składników). Wlać mleko i delikatnie wymieszać łyżką.
Kruszonka: Wszystkie składniki wymieszać ze sobą i rozetrzeć w placach aż się połączą.

Piekarnik nagrzać do 180 st. C. Formę (25x13cm) wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto i wyrównać powierzchnię. Na ciasto wysypać czereśnie a następnie położyć kruszonkę.
Piec 40 minut aż ciasto się zarumieni. Można sprawdzić patyczkiem czy jest gotowe. Jeśli patyczek jest suchy ciasto można wyjąc. Ostudzić i posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Wygląda super! ..i ta cynamonowa kruszonka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. az slinka cieknie na takie cudne ciacho:) pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda to ciacho, a czereśnie uroczo wypadają na zdjęciu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. U moich dziadków była i wiśnia i czereśnia, a jednak nigdy się tymi owocami specjalnie nie interesowałam.
    Może teraz, jak mam taki przepis na ciasto jak Twój...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasta z czeresniami, a Twoje wyglada oblednie pysznie! :-) ale mi narobilas smaka!

    OdpowiedzUsuń
  6. najbardziej oczywiście podoba mi się ta cynamonowa kruszonka... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ciacho:) A do tego cynamonowa kruszonka-mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wgląda pysznie i teraz to dopiero żałuję, że nie upiekłam żadnego czereśniowego ciasta w tym roku ;(

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest w piekarniku, tylko nie wiem dlaczego ciasto zalało kruszonke :):) Oczekuje niecierpliwie aż się zarumieni. Nawet surowe wygląda pięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, mnie się nic takiego nie stało. Czasem jest tak, że dopiero po upieczeniu widać ładnie kruszonkę, bo w trakcie strasznie się stapia z ciastem. Mam nadzieję, że się uda i będzie smakowało :)

      Usuń
    2. Ciasto faktycznie wyszło przepyszne. Przecholowałam troszkę z owocami przez co wyszło za mokre. Kruszonka wchłoneła się w ciasto ale to nic, zrobie dzisiaj drugie podejście bo ciasto zniknęło jak tylko wyszłam z domu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Fakt, jeśli da się za dużo owoców może zrobić się zakalec. A co do kruszonki to może spróbować dać mniej masła, wtedy będzie troszeczkę twardsza i nie stopi się z ciastem. Ale bardzo się ciesze, że smakowało :)

      Usuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...