18 kwietnia 2011

Jajka faszerowane pieczarkami

Zbliżają się Święta, a ja nie mam za bardzo czasu na przetestowanie i wertowanie wielkanocnych przepisów. Na święta wyjeżdżam do mamy i siostry, więc intensywne przygotowania też mnie ominą. Na szczęście udało mi się zrobić jajka nadziewane pastą z pieczarek. Bardzo smaczne do zjedzenia z bagietką. Wspaniale wyglądają przybrane szczypiorkiem lub natką pietruszki. Nadzienie można zrobić na 2 sposoby, jako pastę lub wszystkie składniki pokroić na bardzo drobne kawałki i po prostu wymieszać.
Polecam na tegoroczną Wielkanoc. U mnie na pewno zagoszczą na stole.


Jajka faszerowane pieczarkami
W przepisie podaje tylko składniki, ponieważ ilość można dodać według własnego uznania. Ja często zmieniam proporcje i nawet nie pamiętam jakie były tym razem.

Składniki:
jajka ugotowane na twardo
pieczarki
szczypiorek lub natka pietruszki
śmietana
sól, pieprz

Przygotowanie:
Pieczarki obieramy, kroimy w małą kosteczkę i podsmażamy. Szczypiorek lub natkę pietruszki drobno szatkujemy (troszeczkę zostawiamy do dekoracji). Żółtka wyjmujemy z białek, mieszamy razem z pieczarkami, zieleniną, śmietaną, przyprawami i miksujemy blenderem (można pominąć i tylko wymieszać). Gotową pastą nadziewamy jajka. Posypujemy szczypiorkiem lub natką.   

Smacznego!


9 komentarzy:

  1. lubię nadziewane jajka, ale ... nie lubię ich nadziewać. tyle przy nich roboty :(

    OdpowiedzUsuń
  2. nadziewane jajeczka uwielbia chyba każdy. tym bardziej takie pieczarkowe;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem pewna, że smakują genialnie! porywam dwa na śniadanie :)

    pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  4. jajka nadziewane pieczarkami to zawsze hit na moim wielkanocnym stole- mój mąż zjada ich tyle, że zawsze obawiam sie o jego zdrowie... Piękne te Twoje jajeczka i takie świąteczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre takie śniadanko jajeczno-pieczarkowe i do tego ciemny chlebek, pycha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielką słabość do faszerowanych jajek. Uwielbiam je wprost.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pyszniutkie te Twoje faszerowane jajeczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A u mnie takie jajka jak twoje będą od piątku. Piatek, sobota robię znowu, bo te z piątku, jestem pewna, nie doczekają do święconki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nina.. moje też nie są aż tak perfekcyjnie nadziane ;P
    Paula.. tak, zapewniam, że smakują. Przynajmniej mnie i wszystkim w moim otoczeniu (;
    Kuchareczka.. nie dziwie się, bo są pyszne (;

    Dziękuje wszystkim za miłe komentarze (:

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...