13 kwietnia 2011

Pizza z pieczarkami i pomidorem

To jest właśnie pizza, którą próbowałam zrobić już od dłuższego czasu. Szukałam tylko odpowiedniego przepisu na ciasto. A to ciasto jest doskonałe. Grube, mięciutkie i bardzo smaczne. Oczywiście, jeśli ktoś lubi pizzę na cienkim spodzie po prostu wystarczy podzielić ciasto na dwie części i upiec 2 pizze. Dodatki można dodać według swojego smaku i gustu. Ja zrobiłam z pieczarkami i plastrami pomidora. Spód posmarowałam koncentratem pomidorowym z dodatkiem suszonej bazylii i oregano. Pycha.


Pizza z pieczarkami i pomidorem
(przepis na ciasto z bloga Asi)

Składniki:
Ciasto (1 duży spód lub 2 mniejsze):
15g świeżych drożdży
150 ml ciepłej wody
½ łyżeczki cukru
250 g maki pszennej
1 łyżeczka soli
1 łyżka oliwy z oliwek (dałam olej)

Dodatki:
kilka dużych pieczarek
1 duży pomidor
kilka łyżeczek koncentratu pomidorowego
suszone oregano i bazylia
tarty żółty ser

Przygotowanie:
Drożdże wymieszać z 60 ml ciepłej wody, łyżką mąki i cukrem. Odstawić do wyrośnięcia. Do miski wsypać mąkę, dodać sól, rozczyn z drożdży, oliwę (lub olej) i resztę wody. Ciasto wyrobić, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 1 i ½ godziny.
Wyrośnięte ciasto obsypać mąką, rozwałkować na placek, wyłożyć na posmarowaną oliwą blaszce i ponownie odstawić w ciepłe miejsce na 30 minut.
Pieczarki obrać, pokroić w plasterki i podsmażyć kilka minut z dodatkiem soli. Pomidor pokroić na cienkie plasterki.
Podrośnięte pizze posmarować koncentratem pomidorowym wymieszanym z oregano i bazylią. Wyłożyć pieczarki i plasterki pomidora.
Piekarnik nagrzać do 220 st. C. i piec pizzę przez 15-20 minut. Pod koniec pieczenia posypać żółtym serem i jeszcze na kilka chwil włożyć do piekarnika aż ser się roztopi.

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. A ja lubię czasami na grubym spodzie. Chyba dawno nie jadłam pizzy

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmm... ależ mi ślinka pociekła na sam widok... wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. boska ta pizza, Ciasto wyglada przepyszne. Lubie pizze na wysokim puszystym ciescie i na cienkim tez lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak domowa pizza :) Pysznie wygląda!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pizza domowa, pyszności:) Smakowicie wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
  6. taką pizzą na grubym spodzie można się nieźle najeść :) z pomidorami i pieczarkami musi być pyszna

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pyszniaste zdjecie:) az reka mi sama siega po kawalek tej pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda cudownie, od razu mi się zachciało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama robiła taką pizze na grubym cieście. I było na niej duuużo pomidorów i pieczarek - bo taką najbardziej lubiłam jak byłam mała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. gruszka z fartuczka.. i cudnie smakuje (:
    emma.. następna będzie na cienkim (:

    i dziękuje wszystkim za miłe komentarze (:

    OdpowiedzUsuń
  11. to zdjęcie jest fantastyczne. ślinka cieknie na sam widok, a co dopiero, kiedy można posmakować tej pizzy! zapisuję

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda mega apetycznie, już czuję się głodna ....

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...