13 czerwca 2011

Jogurtowe ciasto z truskawkami

Tyle tego ciasta na blogach, że nie było innej możliwości, musiałam go upiec i nie żałuje. Wyszło mokrawe (takie jak lubię), ale nie zakalcowate. Posypane cukrem pudrem wręcz wyśmienite. Składniki podwoiłam i dodatkowo zrobiłam muffinki dając do środka po jednej dużej truskawce. Masę przygotowałam tak samo jak na ciasto, przełożyłam je tylko do foremki na muffinki wyłożonej papilotkami i wstawiłam do piekarnika na 20 minut.  Ślicznie się zarumieniły i też świetnie smakują a może nawet lepiej (;
Polecam również to ciasto truskawkowe. Miłego dnia!


Jogurtowe ciasto z truskawkami
(pomysł wzięty z tego bloga, cytuje za Agą)

Składniki:
  • 4 jajka
  • 200 g cukru (dałam 100 g)
  • 50 g masła miękkiego
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 200 g mąki pszennej
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g truskawek
Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 st. C. Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać masło, jogurt i zmiksować. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać, żeby nie było grudek. Foremkę 20 x 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać ciasto i na wierzchu ułożyć truskawki. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 35-45 minut, sprawdzając patyczkiem.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Super! Chyba też się skuszę na takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Danusia, jak widzę to ciacho to mam ochotę wgryźć się w monitor!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciesze sie, ze ciasto smakowalo:) ale ladnie sie u Ciebie prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danusiu, jakie piekne, jak malowane

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, tak...takie ciacho to bym chętnie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...