9 czerwca 2011

Mini Pavlova

Po kremie z czekoladowych muffinek zostały w lodówce białka, wiec postanowiłam wykorzystać je na pyszny bezowy deser. Zamiast jednej dużej Pavlovej zrobiłam 3 małe i wyszły bardzo smaczne. Chrupiąca beza, śmietana i moje ukochane truskawki. Tym oto deserem otwieram sezon truskawkowy i pewnie niedługo pojawi się tu jeszcze więcej przepisów z ich udziałem.


Mini Pavlova

Składniki na bezę (3 sztuki):
  • 3 białka
  • szklanka cukru pudru
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • 200g śmietanki 36%
  • 4 łyżki cukru pudru
  • truskawki
Przygotowanie:
Białka ze szczypta soli ubić na sztywna pianę. Dodać cukier puder i nadal ubijać aż masa stanie się gęsta i lśniąca. Masę bezową rozsmarować na 3 okręgi na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w temp. 130 st. C przez godzinę. Wyjąc i ostudzić.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem na sztywną masę. Wyłożyć na ostudzone bezy i udekorować truskawkami.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. wyglądają fantastycznie! aż mam ochotę skubnąć trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł !!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę wszystkim, którzy mogą piec blaty bezowe...mój piekarnik jest do tego stopnia do kitu, że nie ma opcji upieczenia bezy. A Twoje są takie śliczne...

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, jak ja uwielbiam pavlova! W takiej mini-wersji podoba mi sie chyba jeszcze bardziej...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie one śliczne i smakowite .... pycha !:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ pięknie wygląda z truskawkami :) Uwielbiam ten deser latem, bo z różnymi świeżymi owocami, za każdym razem smakuje trochę inaczej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne i przepyszne. Niebo w gębie:-)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...