2 listopada 2012

Cupcakes bananowe z kremem maślanym

Mam ostatnio szał na pieczenie cupcakes. Wypróbowuje przeróżne przepisy na ciasto, jak i na kremy. Dzisiaj prezentuje przepis na babeczki bananowe z bardzo pysznym i gęstym kremem maślanym na białkach. Pierwszy raz robiłam taki krem. Oczywiście zdarzało mi się robić maślany, ale nigdy nie z dodatkiem białek. Udał się znakomicie, lecz uprzedzam, że jest strasznie, ale to strasznie syty. Przynajmniej dla mnie. A ja zwykle nie wybrzydzam, jeśli chodzi o słodkość w wypiekach. Babeczki też są zdecydowanie słodkie, wiec jeśli ktoś preferuje mniej słodkie wypieki, proponuje zmniejszyć ilość cukru. Szkoda, że już ślad po nich nie został, bo jak tak sobie patrzę na to zdjęcie, z chęcią podjadłabym, chociaż jedną. Nawet o tej późnej porze. 


Cupcakes bananowe z kremem maślanym
(pomysł na ciasto i krem wzięty stąd)
                                      
Składniki na cupcakes:
  • 120g mąki
  • 100g cukru
  • 1 jajko
  • 90g masła
  • ½ łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 banan (najlepiej już bardzo miękki)
Krem maślany:
  • 2 białka
  • 100g miękkiego masła
  • 40g cukru

Przygotowanie:
Cupcakes: Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Następnie dodać jajko i dalej ucierać przez ok. 2 minuty. Dodać banan, zmiksować. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia i zmiksować (krótko, tylko do połączenia się składników).
Formę na muffinki wyłożyć papilotkami. Wypełnić ciastem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C. Piec 20-25 minut aż babeczki się ładnie zarumienią.
Krem maślany: Miskę z białkami i cukrem wstawić nad garnkiem z gotującą się wodą, aby cukier pod wpływem ciepła się rozpuścił (pilnować, aby nie zagotować białek!). Następnie ubić białka na lśniąca i białą pianę. Następnie, ciągle ubijając, stopniowo dodawać masło. Nie przejmować się, jeżeli masa się ścięła. Należy alej ubijając aż w końcu stanie się jednolita, gęsta i kremowa.
Krem wkładamy do rękawa cukierniczego i dekorujemy przestudzone babeczki.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Wyglądają wspaniale - i ten krem! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krem maślany na białkach to coś nowego dla mnie, dotąd kojarzyłam takie z żółtkami. Babeczki prezentują się smakowicie :).

    OdpowiedzUsuń
  3. też lubię, szczególnie z taką chmurką kremową, jak u Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale śliczna! a na ten krem to bym się rzuciła w pierwszej kolejności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak krem jest dość słodki, ale pomimo tego uwielbiam go...i ta konsystencja...od dawna szukałam tak puszystego kremu.Wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!
    Twój blog został wyróżniony przeze mnie w Liebster Blog.
    Więcej informacji na moim blogu: http://coolinarnastrefa.blogspot.com/2012/11/nominacja-liebster-blog.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, upiekłam babeczki ale bez kremu. Wszyscy się zajadali;)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...