1 czerwca 2010

Ciasto z rabarbarem

Na to ciasto natrafiłam przypadkiem przeglądając blog Mój słodki świat. Zdjęcie było tak apetyczne, że na drugi dzień kupiłam rabarbar i je upiekłam. Nie dodałam w ogóle malin, a rabarbaru dałam chyba troszeczkę za mało. Ciasto faktycznie jest szybkie w przygotowaniu, robi się je bardzo łatwo i pięknie wyrosło. Jest mięciutkie i lekko wilgotne. Polecam do gorącej herbatki.


Ciasto z rabarbarem

Składniki:
Ciasto: 2,5 szklanki mąki, 1 szklanka cukru,  0,5 szklanki oleju, 1 szklanka jogurtu, 3 jajka, 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia, cukier waniliowy, 350-400 g rabarbaru umytego, obranego
Kruszonka: 185 g mąki, 100 g cukru kryształu, 100 g masła, cukier waniliowy

Przygotowanie:
Ciasto: Składniki na ciasto (oprócz rabarbaru) wrzucamy do miski i miksujemy na jednolitą masę.
Kuszonka: Cukier wymieszac z mąką. Masło rozpuścić, zalać nim suche składniki i wymieszać.

Masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia blachy (ja użułam formy 28x23 cm). Na wierzchu układamy rabarbar. Posypujemy kruszonką. Wstawiamy do nagrzanego piekanika (do 180 st.C) i pieczemy 40-45 minut.

Smacznego.

4 komentarze:

  1. Dziękuje za wizytę u mnie, zajrzałam do Cibie i widzę bardzo fajny blog1 Ciasto z jogurtem tez musi być tez pyszne! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. mięciutkie i z pysznie kwaśnym rabarbarem.. podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie Ci wyszło :), nam też bardzo to ciasto smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...