3 czerwca 2010

Kolorowe ciasto

Pewnego dnia mama przyniosła do domu przepis na ciasto kolorowe. Zrobiła, wszyscy zjedli, że aż im się uszy trzęsły. Co się później okazało jest to tzw. pleśniak, choć w mojej rodzinie zawsze zostanie kolorowym ciastem ze względu na jego trójkolorowe warstwy. Ciasto jest kruche, lekkie, nie za bardzo słodkie i chyba zawsze się udaje (przynajmniej mnie). Piekłam go już wiele razy, zawsze wszystkim smakuje. Koleżanki z pracy go uwielbiają, więc na dzisiejszą imprezę zostałam oddelegowana do upieczenia ciasta (: Oczywiście nie mogłam się oprzeć i musiałam skosztować. Pyszne!


Ciasto kolorowe

Składniki:
Ciasto: 3 szklanki mąki, 4 żółtka, 2 łyżki cukru, 1 kostka margaryny, 1 i ½ łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:  4 białka, słoik dżemu z czarnej porzeczki (można zastąpić innym), 1 łyżka kisielu truskawkowego, szklanka cukru pudru, łyżka kakao

Przygotowanie:
Ze składników zarobić ciasto, podzielić na 3 części, do jednej dodać kakao i ponownie zarobić. Formę do pieczenia nasmarować i wylepić jedną białą częścią ciasta. Posmarować ciasto dżemem, następnie zetrzeć na tarce część kakaową. Z białek ubić sztywną pianę, dodać cukier puder i kisiel i ubijać (krótko) do uzyskania jednolitej masy. Masę wlać na ciasto i następnie zetrzeć ostatnio białą część. 
Piekarnik nagrzewamy do 170 st. C i pieczemy 40-45 minut.

Smacznego.


3 komentarze:

  1. Apetycznie wyglada ;) Chetnie poczestowalabym sie kawaleczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. najfajniejsze są te ciasta, z którymi mamy miłe wspomnienia. smaków, wydarzeń. i nazwy, znane tylko nam.

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...