27 maja 2010

Są już pierwsze truskawki!

Uwielbiam truskawki. Mogę nawet powiedzieć, że są to moje ulubione owoce. Pamiętam jak jeszcze mieszkałam w rodzinnym domu, chodziłam na ogródek, zbierałam je i jadłam prosto z krzaczka. Czekam na nie całą zimę, bo jakoś nie przepadam za mrożonymi i rzadko je kupuję.

Idąc dzisiaj przez targowisko nagle naszła mnie ochota na coś pysznego z ich dodatkiem. Skusiłam się i kupiłam kilka garści, a w domu szybko wyszukałam przepis na sernik z truskawkami. Nie mogłam się powstrzymać i zaraz po wyjęciu z piekarnika odkroiłam kawałek i od razu zjadłam. Wyszedł świetny, mięciutki, a truskawki nadały mu lekko kwaskowatego smaku. Pycha!


Sernik z truskawkami
(przepis pochodzi z bloga mojeciacho,  lekko go zmodyfikowałam)

Składniki:
Ciasto: 250 g mąki, 150 g margaryny, 100 g cukru, 2 żółtka, 2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany, łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa: 1 kg zmielonego twarogu, 4 jajka, 2 białka, 1 szklanka i 3 łyżki cukru pudru, 2 budynie waniliowe, łyżka mąki krupczatki, ½  roztopionej margaryny, kilka kropli aromatu waniliowego
Dodatkowo: truskawki (w zależności ile ich chcemy dodać do ciasta)

Przygotowanie:
Ciasto: Wszystkie składniki połączyć ze sobą, zagnieść, owinąć w folię aluminiową i wstawić do lodówki.
Masa serowa: jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Po ubiciu dodać ser i miksować na jednolitą masę. Następnie dodać budynie waniliowe, mąkę, aromat waniliowy i roztopioną (ostudzoną) margarynę. Miksować na wolnych obrotach aż składniki się połączą. Później ubić białka na sztywna pianę, dodać do masy i lekko wymieszać.
Blaszkę, bądź tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkować i wylepić nim blaszkę razem z bokami. Następnie wlać masę serową, a na wierzch poukładać truskawki. Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika (200st. C). Po 10 minutach zmniejszyć temperaturę do 180 st. C i piec 50 minut. Po upieczeniu i wystudzeniu można wstawić sernik do lodówki.

Smacznego.


15 komentarzy:

  1. Danusi piekny serniczek, doslownie zjadlabym ten caly kawalek i pewnie jeszcze jeden ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sernik z truskawkami :) zawsze chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Danusiu,smakowity serniczek.Skusiłabym się na jeden kawałek albo dwa.Pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada tak apetycznie, ze od razu ma sie ochote siegnac po kawalek :) Ja z niecierpliwoscia czekam na tutejsze truskawki. Podobno beda juz za kilka dni... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię to oczekiwanie na truskawki.. te pierwsze, które tak bardzo cieszę. mrożone to zupełnie nie to samo. już sobie myślę jakie pierwsze ciasto zrobię w tym roku..

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecudny ... w tym tygodniu po raz pierwszy kupiłam truskawki, ale na razie żeby pojeść same, ale pierwszy na pewno będzie sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To może jutro dotrą do mnie na targ, mieszkam niedaleko Twojego miasta. Będę szukać!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuje wszystkim serdecznie, chętnie bym się podzieliła (:

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik z truskawkami to rewelacja, ale Twój wygląda przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też już mam w swojej kolekcji sernik z truskawkami. Twój wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wspaniały! i te świeże truskawki...

    OdpowiedzUsuń
  13. Na truskawki też czekam zawsze z niecierpliwością, narazie cena mnie zmraża, ale widzę że robi sie lepiej z dnia na dzień. Piękne zdjęcia, aż czuję zapach tego serniczka i truskawek oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
  14. cena faktycznie nie jest na razie zachwycająca, ale jak zaczną tanieć to dopiero wpadnę w szał truskawkowy (;

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...