29 czerwca 2011

Rolada z truskawkami i roztargnienie

Pani z warzywnego tylko się uśmiechnęła jak z pojemniczka posypały się jagody. Wysyłany list z dokumentami raczej by nie doszedł do adresata, gdybym w ostatnim momencie nie zorientowała się, że nie zakleiłam koperty. Zabrakło mi farszu do pieczonych pierożków, zapomniałam kupić sera i rolada, na którą miałam taką ochotę niestety nie chciała się zrolować. Ostatnio mam tak dużo czasu a wydaję mi się jakbym go miała bardzo mało. Mogłabym tak wymieniać a wymieniać. Zastanawiam się, czym to jest spowodowane i nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Może potrzebuje już tych prawdziwych wakacji. Wakacji bez problemów, zbędnego zastanawiania się nad życiem a jedynie z błogim lenistwem na leżaku i książką w ręku. Albo dobrym drinkiem. Zostały niecałe 3 tygodnie. Tylko pogoda, aby dopisała, bo codzienne burze i ulewy zaczynają mnie już denerwować. 
Ale nie o tym miało być tylko o roladzie, która nie chciała współpracować. Zbyt fotogeniczna to ona też nie jest, ale za to pysznie smakuje. Biszkopt zrobiłam ze swojego niezawodnego prostego przepisu, a przepis na masę znalazłam w starej gazetce z ciastami. Zmniejszyłam jedynie ilość składników o połowę. Zachęcam do spróbowania.


Rolada z truskawkami
(przepis na masę zaczerpnięty z dodatku „Ciasta, ABC udanych wypieków” nr 6/2009, zrobiłam z połowy składników)

Składniki na biszkopt:
  • 4 jajka
  •  4 łyżki cukru
  •  4 łyżki mąki
  •   łyżeczka proszku do pieczenia
 Masa truskawkowa:
  • 250g truskawek
  •  250g serka homogenizowanego waniliowego
  •  100g śmietanki kremówki 36%
  •  1 ½ łyżeczki żelatyny
  •  ½ opakowania śmietan-fixu
Przygotowanie:
Biszkopt: Jajka razem z cukrem ubijamy mikserem na białą pulchną masę. Następnie dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy. Wlewamy ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia (forma o wymiarach 28x22cm) i pieczemy 20 minut w 180 st. C. Upieczony biszkopt wyjmujemy z piekarnika, kładziemy na ściereczce i razem z nią zwijamy w roladę. Odstawiamy do wystygnięcia.
Masa: Trukawki umyć, oczyścić i pokroić w kostkę. Żelatynę rozpuścić w 2 łyżkach wrzątku. Kremówkę ubić ze śmietan-fixem. Ostudzona żelatynę wymieszać z serkiem, oda ubitą śmietankę i truskawki. Wszystko razem delikatnie wymieszać.
Biszkopt rozwinąć, posmarować masą i ponownie zwinąć, Chłodzi w lodówce, co najmniej 3 godziny lub do momentu gdy masa stężeje. Dowolnie udekorować lub tylko posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

14 komentarzy:

  1. rolady zawsze powodują u mnie ślinotok :) a już szczególnie takie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pyszniasto wyglada, az slinka cieknie:)
    ja tez robilam rolade i moze juz niedlugo pojawi sie na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. rolady nigdy nie odmówie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chodzi za mną taka rolada od dłuższego czasu. Twoja niewątpliwie kusi żeby ją w końcu zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tarta wygląda przepysznie .... cudo !:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rolada wyglada bajecznie, bardzo takie lubie :)

    Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo apetyczna rolada, zamierzam sobie taką zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja gratuluję rolady.. :) Cudowna, jestem pod wrażeniem. Robiłam kiedyś podobną z malinami i pękła :< Tym mocniej podziwiam <3!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam rolady z owocami. W tym roku takie cudo jeszcze przede mną, chociaż już nie z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  10. a mnie wlasnie zwabilo zdjecie twojej rolady - uwazam, ze wyglada pieknie i jest bardzo fotogeniczna :D
    dziekuje za przepis na biszkopt - bardzo prosty, wiec zaraz go sobie zapisze i na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Małgosiu.. dziękuje za miłe słowa (: a co do biszkoptu. Moja mama zawsze taki robiła, bo jest naprawdę prosty. Ilość mąki i cukru dodajemy w zależności ile jajek dajemy i jakiej ma być grubości ten biszkopt oczywiście (:

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejuniu, jaka wspaniała! A może i ja bym taką poczyniła na dniach? Tylko z malinkami bo truskawek u nas już niet :(

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...