5 lipca 2010

Truskawki ze śmietaną i bezami

Truskawki już powoli znikają ze sklepów, ale ochota na ich jedzenie jeszcze nie. 
Jakiś czas temu przygotowałam deser truskawkowy ze śmietaną i bezami z dodatkiem octu balsamicznego. Połączenie octu z truskawkami bardzo mile mnie zaskoczyło, jednak mój B. jak tylko usłyszał słowo ocet nie tknął już tego deseru. Oczywiście można go pominąć jeśli ktoś nie lubi. Ja jednak polecam każdemu kto nigdy nie próbował (:


Truskawki ze śmietaną i bezami
(przepis pochodzi z książeczki "Obiady na cały rok" nr 3/2010 z moimi zmianami)

Składniki:
700g truskawek, 3 łyżeczki octu balsamicznego, 750ml śmietanki kremówki, 50 g bez, cukier

Przygotowanie:
Truskawki pokroić, lekko rozgnieść, posypać cukrem i skropić octem balsamicznym. Schłodzoną kremówkę ubić z 2 łyżkami cukru. Pokruszyć bezy, dodać do śmietany i delikatnie wymieszać. Na dno kieliszków nałożyć truskawki, następnie ubitą śmietanę z bezami i ponownie część truskawek. Można nałożyć podwójne warstwy.

Smacznego.


7 komentarzy:

  1. Pyszny deser. Bezy, śmietana i truskawki - robiłam go w tamtym roku i smakował fenomenalnie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności.

    Zapraszam do mnie na konkurs

    http://waniliowachmurka.blogspot.com/2010/07/wskrzeszone-wielkie-chrupanie-czyli.html

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam wczoraj - było boskie. Truskawki z delikatną śmietanką i chrupką bezą, połączenie jak dla mnie najlepsze z możliwych.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bajecznie! przepiękne intensywne kolory Danusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze, szkoda że już nie ma truskawek bo bym chętnie taki deser zrobiła, tylko ten ocet mi tu nie pasuje ;-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ja wciąż mam dystans do truskawkowo octowego połączenia. ale chyba w przeciwieństwie do Twojego męża.. spróbowałabym :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. czarujesz nas bajkowo, prześliczny ten deser a pewnie i smakuje tak samo jak wygląda

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...