12 lipca 2010

Drożdżowe ciasto z jagodami

Już dawno nie piekłam drożdżowego ciasta. Aż sama się dziwię, bo je uwielbiam (: Teraz gdy lato w pełni miło jest zjeść do kawy, czy herbatki pyszne domowe ciasto ze owocami. Postanowiłam wykorzystać do ciasta drożdżowego jagody. Za jagodami nigdy nie przepadałam, więc pomyślałam, że to może być ciekawy pomysł, aby się do nich przekonać.


Drożdżowe ciasto z jagodami
(przepis na ciasto pochodzi z bloga kuchareczki 58, cytuję za autorką)

Składniki:
Ciasto: 0,5 kg mąki,  50g kostki drożdży, 1 jajko, 6 łyżek cukru, szczypta soli, 1 szklanka mleka,2-3 łyżki wody, 3 łyżki masła roztopionego
Dodatkowo: dowolne owoce (użyłam jagód)

Przygotowanie:
Drożdże rozetrzeć z 3 łyżkami cukru, dodać ciepłe ( niegorące mleko),  3 łyżki mąki, wszystko dokładnie wymieszać i pozostawić do wyrośnięcia.
Do wyrośniętego rozczynu, dosypać mąkę, lekko roztrzepane jajko, masło, szczyptę soli, wodę, cukier i zagnieść ciasto.
Dokładnie zagniecione ciasto, pozostawić do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość.
Po tym czasie ponownie zagnieść .
Ciasto rozwałkować i wyłożyć do wysmarowanej wcześniej formy.
Na wierzch ułożyć dowolne owoce, następnie posypać kruszonką , tak przygotowane ciasto przed włożeniem do pieca , pozostawić na 15 min do wyrośnięcia.
Wstawić do piekarnika na około 50-60 min. w 180 stopniach C.

Smacznego.

7 komentarzy:

  1. Kolejne ciasto z jagodami, które bardzo mnie kusi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chetniebym teraz takie zjadła na śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. udało się do jagód przekonac? ja je lubię bardzo bardzo :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda przepysznie, a ja uwielbiam jagody!

    OdpowiedzUsuń
  5. zapach drożdżowego ciasta w domu to chyba najpiękniejszy z zapachów!

    OdpowiedzUsuń
  6. ten wierzch wyczarowałaś rewelacyjny Danusiu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada przepysznie. I te jagody na wierzchu...mniam! :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...