9 listopada 2010

Szarlotka

Nic mi się nie chcę. W ostatnich dniach pogoda nie poprawia nastroju i chęci do czegokolwiek są bardzo małe. Zimno, pada, wieje. Gdy mam wolny dzień moje wyjście z domu wiąże się tylko z wizytą na targowisku po świeże warzywa i owoce. Właśnie z tych owoców a konkretnie z jabłek upiekłam pyszną szarlotkę. Idealna na zimne wieczory z filiżanką herbaty.


Szarlotka 
(przepis pochodzi z bloga white plate, w przepisie zmieniłam tylko to, że nie poddusiłam jabłek i nie zrobiłam kruszonki)

Składniki:
Ciasto: 300 g mąki, 180 g masła, 50 g brązowego cukru (użyłam cukru demarara), 4 żółtka
Dodatkowo: 1 kg jabłek ,150 g cukru, 2 łyżeczki przyprawy do piernika

Przygotowanie:
Ciasto: Składniki na ciasto dokładnie zagnieść, zawinąć w folię aluminiową i wstawić do lodówki na 30 minut.
Jabłka obrać, pokroić na małe kawałki, wymieszać z cukrem i przyprawą do piernika.
1/2 ciasta wylepić dół i boki tortownicy (piekłam w tortownicy o średnicy 22 cm). Ciasto ponakłuwać widelcem i wstawić na 15 minut  do piekarnika nagrzanego do 200 st C. Po tym czasie wyjąć i wypełnić jabłkami. Drugą część zetrzeć na tarce. Ciasto ponownie wstawić do piekarnika na 30 minut.

Smacznego.


12 komentarzy:

  1. Prosta szarlotka -na taka mialabym ochote.

    OdpowiedzUsuń
  2. nawet mały kawałeczek takiej szarlotki moze poprawic teraz humor ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szarlotka to moje ulubione ciasto! Twoja szarlotka wygląda bardzo smakowicie. Najbardziej podoba mi się w niej to, że ma w sobie dużo jabłek. Według mnie takie są najlepsze.
    Polecam równie smaczne ciasto z gruszkami. Przepis na: http://testykulinarne.blogspot.com/2010/09/ciasto-czekoladowe-z-gruszkami.html

    OdpowiedzUsuń
  4. ach tak jak zawsze jest pora na telesfora tak i na szarlotkę zawsze jest czas! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale wyglada przepysznie:) i ma tak duzo jablek, dla mnie pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie wiem, nic Ci się nie chce, a taką świetną szarlotę zrobiłaś! ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez kruszonki?! To się w ogóle nie godzi! ;)) Ale poza tym - cud, miód.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się, że się wam podoba (:

    majanko.. bo na pieczenie zawsze mam ochotę i chociaż to poprawia mi humor (;

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile jabłek, jaka szarlotka na bogato. Lubię, jak jest duża wartwa jabłek, nie tylko cienka albo mus. Muszą byc spore kawałki! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam szarlotkę.
    Mi ostatnio nawet piec i gotować się nie chce. Ograniczam się tylko do czynności absolutnie koniecznych.
    Może dzisiaj się zmobilizuję i coś upiekę ...

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze mnie skusisz, lubię szarlotki!!!! Zdjęcie mi pachnie przez monitor...Mam nawet odpowiednie jabłka...

    OdpowiedzUsuń
  12. Szarlotka wygląda bardzo smakowicie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...