11 listopada 2010

Idealny dzień na czekoladowe ciasteczka

Dawno już nie piekłam ciasteczek. Zbliżają się święta, więc pewnie zabiorę się za wyszukiwanie jakiś ciekawych przepisów i na pewno postaram się je tutaj umieścić (: A na razie dodaje przepis na cudowne, rozpływające się w ustach czekoladowe ciasteczka. Zobaczyłam je dzisiaj na blogu Kasi i nie mogłam się opanować. Pobiegłam zaraz do kuchni, przygotowałam składniki i od razu wzięłam się za pieczenie. Po prostu nie można się oprzeć widząc takie małe czekoladowe cudeńka, które jak się okazało smakują rewelacyjnie. Kasiu dziękuje za przepis, ciasteczka są pyszne (: Na pewno niebawem ponownie je upiekę, ale tym razem podwoje składniki, żeby było ich jeszcze więcej (:


Czekoladowe ciasteczka
(cytuję za Kasią)

Składniki:
150 g mąki, 60 g gorzkiego kakao, 2 pełne łyżeczki cukru pudru,  120 g miękkiego masła, 1 jajko, 1 łyżka gęstej śmietany 18%,  1 szczypta soli, cukier do obtaczania, 100 g gorzkiej czekolady, 2 łyżeczki masła, 1 łyżeczka miodu

Przygotowanie:
Jajko ubijamy mikserem z masłem i śmietaną. Mąkę łączymy z solą, cukrem i kakao. Do masy maślanej dodajemy składniki suche i zagniatamy ciasto. Jeśli będzie się bardzo kleić do rąk, dosypujemy mąki. Ciasto powinno się zagnieść w jednolitą kulę i nie kleić ani do rak, ani do miski.
Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha i obtaczamy je w cukrze. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, a ok. pięciocentymetrowych odległościach. Końcówką drewnianej łyżki robimy w nich dziurkę - nie do samego końca i nie za dużą - musimy wyczuć, kiedy ciasto zacznie pękać po bokach. Pieczemy w 180 stopniach 13 minut (nie dłużej bo będą twarde!). Kiedy ciastka są jeszcze gorące możemy delikatnie pogłębić dziurkę końcówką łyżki lub palcem.
Czekoladę topimy w kąpieli wodnej z dodatkiem masła i miodu i taką polewą napełniamy zimne ciasteczka. Odstawiamy do zastygnięcia. Ciasteczek nie należy trzymać w lodówce.

Smacznego.

9 komentarzy:

  1. No widze że przepis nie leżakował długo w kolejce ;) Mi tez sie te ciasteczka bardzo spodobały

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypominają mi trochę z wyglądu bajaderki :)
    Mocno czekoladowe, idealne na wietrzne dni..

    OdpowiedzUsuń
  3. i mnie zauroczyły te kasiowe ciasteczka. pewnie niebawe je upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Działasz jak burza :) Jeszcze tego samego dnia... I bardzo się cieszę, że Ci smakowały :) Super wyglądają :)

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też wieki nie piekłam ciasteczek... bardzo pysznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  6. mam już zapisane do zrobienie, prezentują się bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezentują się równie pięknie jak u Kasi

    OdpowiedzUsuń
  8. tak.. po prostu niebo w gębie (:

    Kasiu.. nie mogłam ich zaraz nie upiec, tym bardziej, że był wolny dzień i miałam dużo wolnego czasu (:

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm... jakie urocze:) takie pyszne, ze musze sie poczestowac:)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...