14 marca 2011

Ciasto kakaowe z bananami

Za oknem piękna słoneczna pogoda a ja zamiast pójść na popołudniowy spacer siedzę w domu i robię porządek w swoich kulinarnych gazetkach i książkach (parę dni temu zamówiłam kolejne, ale o tym napiszę innym razem). Ostatnio nic nie umiem znaleźć, wiec chyba przydadzą się takie wiosenne porządki. 
A do tego towarzyszy mi pyszne ciasto kakaowo-bananowe. Do ust wkładam kolejny kawałek i przypominam sobie zapach unoszący się z piekarnika w trakcie jego pieczenia. Po prostu cudny, tak samo jak ciasto. Polecam gorąco.


Ciasto kakaowo-bananowe
(przepis z bloga Majany z małymi zmianami)

Składniki:
1 szklanka cukru (dałam pół szklanki cukru białego a pół brązowego),
1 szklanka mąki,
5 łyżek kakao,
1 łyżeczka cynamonu,
szczypta soli,
1/2 łyżeczki sody,
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia,
3 banany,
1 jajko,
1/4 szklanki ciepłej wody,
1/2 szklanki mleka,
1/4 szklanki oleju roślinnego,
kilka kropel olejku waniliowego

Przygotowanie:
Banany zmiksować. Dodać do nich wszystkie płynne składniki: mleko, wodę, jajko, olej, olejek waniliowy i połączyć ze sobą. W drugim naczyniu zmieszać składniki suche, czyli mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia, sodę, sól i cynamon. Następnie wymieszać ze sobą składniki suche i mokre. Wlać do formy (użyłam keksówki o wymiarach 30x11cm) i piec 40 minut w temp. 180 st. C.

Smacznego!


9 komentarzy:

  1. bardzo smakowite to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko co czekoladowe. Przyznam się szczerze, że takiego zestawienia z bananami jeszcze nie piekłam, ale wygląda apetycznie.
    Pozdrawiam serdeczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Banan i czekolada to jedno z najlepszych połączeń. UWielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję na sobie oskarżycielskie spojrzenie banana z koszyczka.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo pysznie wyglada Twoje ciacho:) a smaki bananowe to ja lubie w wypiekach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wiosenne porządki w towarzystwie wiosennego ciasta.. jest pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Danusiu, Twoje ciasto przekonało mnie do jego upieczenia, wygląda cudnie !:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm... bardzo chciałabym spróbować tego apetycznego wypieku:)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. zamiast 3 bananow moze byc 1?

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...