12 marca 2011

Pieczone placki ziemniaczane

Placki ziemniaczane to moje popisowe danie z dzieciństwa. W domu to zawsze ja tarłam ziemniaki i smażyłam placki dla mamy i siostry. Uwielbiałam to i dalej uwielbiam. Tym razem jednak nie smażyłam ich na oleju a piekłam w piekarniku. W dodatku są bez mąki. Pomysł na takie placki podpatrzyłam w programie „Rewolucja na talerzu”. Mnie bardzo smakowały i na pewno wypróbuje je z innymi dodatkami.


Pieczone placki ziemniaczane

Składniki:
1kg ziemniaków, 1 cebula, 1 ząbek czosnku, łyżeczka majeranku, 1 jajko, sól, pieprz

Przygotowanie:
Ziemniaki zetrzeć na grubych oczkach. Do ziemniaków dodać cebule starta na małych oczkach, czosnek przeciśnięty przez praskę, jajko i przyprawy. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i posmarować olejem. Na posmarowany papier nałożyć placki i piec w piekarniku nagrzanym do 200 st. C przez 25 minut.
Placki ziemniaczane można podać ze śmietaną lub sosem jogurtowym.

Smacznego!


8 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wyglądają. Na pewno są i przepyszne. Uwielbiam placki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, a ja zawsze smażę. Muszę się przerzucić, bo Twoja wersja zdrowsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała propozycja. Godzi mnie (zwolenniczkę potraw gotowanych na parze i pieczonych, chyba że mówimy o naleśnikach...) z wielbicielami placków ziemniaczanych, a najlepiej placków po węgiersku wielkości patelni. Wypróbuję to na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno nie robiła, pysznie u Ciebie ....

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo podoba mi się wersja bez mąki i pieczona w piekarniku, wyglądają smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka zdrowsza wersja tradycyjnych placków ziemniaczanych :) Bardzo mi się podoba i myślę, że wypróbuję :)
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi się ta wersja bo lubię placki ale nie lubię ich smażyć a tu proszę - same się robią, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. O wiele mniej zamieszania i o wiele zdrowszy obiad ;)
    Chyba się na takie placki skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...