7 marca 2011

Wiosennie i czekoladowo

Czy to już wiosna? Chciałabym. Chciałabym ubrać sukienkę, nowe balerinki i kurteczkę, którą nie nacieszyłam się w tamtym roku. Uwielbiam te słoneczne poranki, popołudniowe spacery i ciepłe wieczory. Wiosna to moja ulubiona pora roku, na którą czekam z utęsknieniem. Mam też nadzieje, że razem z nią pojawi się więcej uśmiechu na mojej twarzy.
Dla poprawienia humoru upiekłam sobie czekoladowe ciasto. Jeśli chodzi o ciasta czekoladowe to chyba nie trzeba dużo o nich mówić. Jeśli ktoś lubi tego typu wypieki na pewno to ciasto mu zasmakuje.


Ciasto czekoladowe
(przepis z tego bloga)

Składniki:
125g masła, 250g gorzkiej czekolady, 6 jajek, 250g cukru, 60g mąki 

Przygotowanie:
Masło i czekoladę roztopić w kąpieli wodnej. Ostudzić. Żółtka utrzeć z cukrem. Białka ubić na sztywna pianę. Do masy czekoladowej stopniowo dodawać utarte żółtka i dokładnie połączyć. Dodać mąkę, następnie białka i delikatnie wymieszać. Masę przelać do tortownicy (23 cm) i piec 45 minut w 165 st. C.

Smacznego.



5 komentarzy:

  1. Pytasz, czy to już wiosna, a ciasto jakby przyprószone śniegiem.

    Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. to ja poprosze od razu dwa kawalki tej czekoladowej pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ łatwe!
    a jakie efektowne, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda bosko, uwielbiam tak mocno czekoladowe ciacha !:), pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. minimum składników a maksimum smaku... to lubię :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...