20 maja 2011

Bułeczki (rolki) cynamonowe

Już od dawna miałam w planach zrobienie cynamonowych bułeczek tzw. rolek. I w końcu nadszedł ten dzień. Poszperałam trochę w internecie i znalazłam przepis na bułeczki, które jak pisze autorka są faktycznie zabójcze. Ciasto szybko się wyrabia, jedynie trzeba czekać na wyrastanie, ale to nic. Zrekompensuje nam to wszystko cudowny zapach cynamonu unoszący się z piekarnika w trakcie pieczenia. Bułeczki najlepiej smakują jeszcze ciepłe z kubkiem gorącego mleka. Piekłam je bardzo późno, wiec nie zdołałam zjeść wszystkich, dlatego też skorzystałam z rady autorki i rano lekko je podgrzałam, aby mieć smaczne śniadanie. Z braku czasu zrezygnowałam z polewy.


Bułeczki cynamonowe
(przepis z tego bloga, zrobiłam i podaje przepis z połowy porcji, wyszło 8 sztuk)

Składniki na ciasto drożdżowe:  
  • 300g mąki
  • 150ml letniego mleka 
  • 5g suszonych drożdży instant 
  • 60g miękkiego masła (ja roztopiłam)
  • 25g cukru 
  • szczypta soli
Nadzienie cynamonowe: 
  • 50g masła 
  • 50g cukru Muscovado (zastąpiłam zwykłym) 
  • 50g cukru 
  • 8g mielonego cynamonu
Polewa: 
  • czubata łyżka serka Philadelphia
  • czubata łyżka cukru pudru 
  • 15ml mleka
Przygotowanie:
Ciasto: Wszystkie składniki złączyć razem i zagnieść ciasto. Najlepiej przy pomocy miksera. Powinno być sprężyste i lśniące. Wyrobione ciasto przykryć i odstawić do wyrośnięcia, aby podwoiło swoja objętość.
Nadzienie: masło roztopić i odstawić do ostudzenia. Cynamon wymieszać z cukrem.

Ciasto należy rozwałkować na prostokąt o grubości nie mniej niż 1cm, posmarować masłem i posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Zawinąć wydłuż długiego boku i pokroić na 8 części. Okrągłą blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i układać bułeczki jedna obok drugiej, ale dość luźno. Piec w temperaturze 180st. C. 25 minut lub dłużej aż bułeczki będą miały zloty kolor.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. fajne te Twoje bułeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem oficjalnie uzależniona od bułek cynamonowych.
    Smutne, ale prawdziwe :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Arven.. od chwili, kiedy zrobiłam pierwszy kęs tez jestem uzależniona, mój B. też (;

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie Ci wyszły, piekłam podobne, ale ja zwiększam ilości, bo u mnie takie wypieki znikają w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się piszę. Zwłaszcza, że bez śniadania siedzę!

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...