28 maja 2011

Ciasto bezowe z rabarbarem

Wolny weekend i deszczowo szara pogoda. W takim wypadku nie ma nic lepszego jak filiżanka smacznej kawy z mlekiem i kawałek pysznego ciasta. Jestem w trakcie kolejnego (mam nadzieje udanego) wypieku a tymczasem podaje przepis na rabarbarowy placek. Kruchy spód i bezowo rabarbarowa góra. Pan B. stwierdził, że ciasto jest mega słodkie, więc wszystkim tym, którzy takich nie lubią, sugeruje zmniejszyć ilość cukru np. o połowę. Mnie bardzo smakowało, więc polecam.


Ciasto bezowe z rabarbarem
(przepis z książki „Domowe wypieki” Barbary Jakimowicz-Klein)

Składniki:
  • 4 jajka
  • 100g masła
  • 300g cukru
  • szczypta soli,
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 250g mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 800g rabarbaru
Przygotowanie:
Białka oddzielić od żółtek. Miękkie masło utrzeć z 100g cukru, szczypta soli i cukrem waniliowym. Dodać żółtka, wyrobić. Mąkę z proszkiem do pieczenia wsypać do masy, wyrobić na gładkie ciasto i schłodzić w lodówce. Ciastem wylepić blaszkę o wymiarach 27x23cm wyłożoną papierem do pieczenia. Ponakłuwać widelcem i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180st. C ok 10 minut. W tym czasie pokroić rabarbar na kawałki. Białka z pozostałym cukrem ubic na sztywna pianę. Małymi porcjami przekładać do piany rabarbar i delikatnie wymieszać. Na podpieczony spod ciasta wyłożyć równomiernie masę bezowa. Ciasto wstawić ponownie do piekarnika i piec 60 minut. Po 45 minutach najlepiej przykryć je folią, żeby beza zbytnio się nie spiekła. Wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. uwielbiam rabarbar, to ciasto jest cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z moich ulubionych ciast!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię bezę i rabarbar w jednym cieście. Dobre połączenia, nawet bardzo.
    Co robisz, że rabarbar zachowuje tak ładny kolor po upieczeniu? Obierasz go?

    OdpowiedzUsuń
  4. zdjęcie mnie oszołomiło.
    a ciasto...urzekło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Arven... przyznam szczerze, że sama byłam zachwycona tym kolorem. Zawsze wychodził mi ten rabarbar taki sino czerwony a tym roku taki barwny (: Nie wiem od czego to zależy, obieram tylko te części, które maja brzydka skórkę. Jednak zawsze staram się w sklepie wybierać te bardziej soczyste (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dość, że beza dla której mogłabym zabić (no może nie dosłownie...) to i rabarbar obok którego nie jestem w stanie przejść obojętnie! RAJ :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie też rabarbarowo .... ale Twoje ciacho mnie powaliło, wygląda tak pysznie, że aż ślinka mi cieknie, na samą myśl, jakie ono musi być pyszne !:)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...