16 maja 2011

Ciasto z rabarbarem i kruszonką

Miało być ciasto i jest ciasto. Z rabarbarem. Proste, szybkie i naprawdę pyszne. Jest nie za słodkie a lekko kwaskowate, doskonałe z ciepłą herbatką. Asia do ciasta dodała imbir, ja jednak z niego zrezygnowałam. Nie będę dużo pisać, po prostu zachęcam do pieczenia (:



Ciasto z rabarbarem i kruszonką
(przepis z Kwestii Smaku)

Składniki:
ü  180g mąki
ü  200g miękkiego masła
ü  160g cukru
ü  1 łyżeczka proszku do pieczenia
ü  ½ łyżeczki sody oczyszczonej
ü  3 roztrzepane jajka
ü  400g rabarbaru (pokrojonego na ok. 2cm kawałki)

Kruszonka:
ü  50g masła
ü  50g cukru
ü  100g mąki

 [Listonic]

Przygotowanie:
Ciasto: Do miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier, masło i jajka. Zmiksować wszystko na jednolitą masę (tylko do połączenia się składników).
Kruszonka: Na małym ogniu roztopić masło, dodać cukier i mąkę. Wymieszać.

Do wyłożonej papierem do pieczenia lub natłuszczonej formy (piekłam w okrągłej o średnicy 23 cm) wyłożyć ciasto i wyrównać powierzchnię. Na górę ułożyć rabarbar i posypać ciasto kruszonką. Piec 45-50 minut w piekarniku nagrzanym do 180st. C. Po tym czasie sprawdzić ciasto patyczkiem, gdy jest suchy ciasto jest gotowe. Ostudzić i posypać cukrem pudrem.

Smacznego!



14 komentarzy:

  1. takie domowe ciasto z rabarbarem... życ nie umierac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota!
    Oj zjadłabym.... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam! Domowy placek z rabarbarem i kruszonką, pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przymierzam się do podobnego ciacha w tym tygodniu. Przymierzam, i przymierzam... może się wreszcie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też się zamierzam i dupa. Zamiary tylko pozostają. Ale w sobotę mąż ma urodziny więc upiekę bo przepis banalnie prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. vivi22... polecam, bo ciasto jest pyszne (: Mam nadzieje że sie uda i będzie smakować męzowi (;

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie do pieczenia ciast z rabarbarem zachęcać nie trzeba... uwielbiam je! ten kawałeczek ze zdjęcia jem oczami...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto smaczne, wszystkim smakowało :) Tylko coś kruszonka nie wyszła mi kruszonką... ech... konsystencja była leista, a nie kruchaa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli kruszonka była leista to proponowałabym dodać więcej mąki. Ale nie za dużo. Kruszonka musi być jak piasek.

      Usuń
  9. Czy koniecznie trzeba dodawać sodę? Czy dzięki sodzie ciasto jest pulchniejsze? Co zrobić, aby kruszonka była "krucha"? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sodę można zastąpić proszkiem do pieczenia.

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam rabarbaru, więc zrobiłam ze śliwkami. O zgrozo! Chyba zjem na raz całe razem z blaszką.

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...