6 lipca 2011

Muffinki z truskawkami

Zachmurzone niebo, lekka mżawka, czasem słabe słońce, książka i czekanie na weekend. Spotkanie z rodziną to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy. Przynajmniej dla mnie. Tym bardziej, jeśli nie widziałam kogoś przez tyle lat. 
W oczekiwaniu na spotkanie zrobiłam muffinki. Truskawek na targach już prawie nie ma a jak są to ceny nie są zadowalające. Skusiłam się jednak na ostatni woreczek. Muffinki wyszły bardzo mięciutkie, wiec najlepiej, aby wystygły przed ściągnięciem papilotek. Potem tylko posypać cukrem pudrem i można zajadać.
W piątek wyjeżdżam na kilka dni, wiec życzę miłego i przede wszystkim słonecznego weekendu z pysznościami (:


Muffinki z truskawkami
(przepis z bloga kulinarne spotkania, z małymi zmianami)
                                      
Składniki na ciasto:
  • 250g mąki
  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  ½ sody oczyszczonej
  •  125g cukru
  •  1 jajko
  •  80 ml oleju
  •  250g jogurtu naturalnego
  •  250g truskawek

Przygotowanie:
W jednym naczyniu wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, sodę. W drugim olej, jajko i jogurt. Następnie składniki suche połączyć z płynnymi, dodać pokrojone w kostkę truskawki i lekko wymieszać. Napełnić ciastem formę do muffinek wyłożoną papilotkami. Piec w nagrzanym do 180 st. C piekarniku ok. 30 minut.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Porywam jedną. Miłego wypoczynku życzę i słonka!

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, żałuję, że truskawki się już skończyły

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladaja bajecznie! Dzisiaj u mnie tez truskawkowo, takze widze, ze sie polaczylysmy smakowo :)

    Pozdrawiam serdecznie i gratuluje pieknych muffinek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Owocowe muffinki to moje ulubione, a te z truskawkami to już zupełnie numer 1.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma co owijać w bawełnę - po prostu pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie mieciutkie, delikatne, owocowe muffinki!

    Cudnie wygladaja, na pewno zniknely w moment :)

    Ja tez mam straszlwit niedosyt truskawek w tym roku...

    pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne babeczki.
    Z truskawkami smakują.. cudownie.. <3

    Też cierpię na truskawkową drożyznę, ale to moje ulubione owoce. Dlatego "wyciskam" z targu ostatnie sztuki. Przecież egipskie truskawki w zimie to nie to samo.. są jakieś sztywne, białawe, nijakie.. cieszmy się, póki jeszcze mamy choćby ostatnie sztuki <3

    Pozdrawiam gorąco!
    Ps. bo ja śniadania lubię na słodko.. :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...