29 lipca 2011

Sernikobrownie z malinami

Nad morzem okupywałam kiermasze taniej książki. Nie mogłam się powstrzymać, żeby nie kupić, chociaż jednej. Kupiłam 3. Od dawna lubianego Mastertona i dwa inne thrillery. Ostatnio jednak cięgnie mnie do literatury obyczajowej i mam już nawet z planach zakup kilka książek tego typu. I ciągle mam w ustach jeszcze smak pysznych lodów włoskich. U mnie takich nie ma.    
Przed wyjazdem obiecałam, że ‘poczęstuje’ Was czymś z malinami. Chodziło o brownie z masą serową. Do tego ciasta nie trzeba chyba zbytnio zachęcać, bo już sama nazwa brzmi pysznie (; Wiśnie zastąpiłam świeżymi malinami.


Sernikobrownie z malinami
(przepis z bloga Agaty, cytuje za autorką z małymi zmianami)
                                      
Składniki na brownie:
  • 120 g masła
  •  2 tabliczki gorzkiej czekolady
  •   3/4 szklanki cukru
  •  25 g kakao 
  •  1 szklanka mąki pszennej
  •  1/2 łyżeczki soli
  •  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  3 jajka
Masa serowa:
  • 350g zmielonego sera (w dużych kubełkach- do serników)
  •  2 łyżki miękkiego masła
  •  2 jajka
  •  1 łyżka mąki ziemniaczanej
  •  1/4 szklanki cukru
  •  1 łyżeczka aromatu waniliowego
  •  2 łyżki kwaśnej śmietany
  •  200 g malin

Przygotowanie:
Brownie: Czekoladę z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy, aby czekolada ostygła, co jakiś czas mieszamy. Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiewamy i dokładnie razem mieszamy. Do chłodnej czekolady dodajemy cukier, wbijamy kolejno 3 jajka i dokładnie mieszamy. Na końcu do masy dosypujemy mąkę. Należy to zrobić, gdy mamy już gotową masę serową.
Masa serowa: Cukier ucieramy z 2 jajkami, następnie dodajemy: miękkie masło, śmietanę, mąkę ziemniaczaną, wanilię. Dokładnie wszystko ucieramy i łączymy z serem.

Blaszkę o wymiarach 20x30 cm wykładamy papierem. Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni. Na spód blaszki wylewamy 2/3 masy czekoladowej, na to całą masę serową i następnie łyżką rozkładamy w kilku miejscach pozostałą masę czekoladową. Na wierzchu rozkładamy maliny. Wkładamy do piekarnika na około 40 minut. Gdy ostygnie kroimy w kwadraty.

Smacznego!


13 komentarzy:

  1. Hmm... Ja się jakoś do Mastertona nie mogę przekonać. Za bardzo obrzydliwy jest dla mnie... Przeczytałam "Rytuał" i stwierdziłam, że zanim zabiorę się za następną, tą muszę zapomnieć... ;)

    A ciasto wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmmmmm cudowna mokrość tego ciasta mniaaaaaaaam

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędnie wygląda, już takie chcę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznosci dzisiaj u Ciebie ;D pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To sernikobrownie kusi na wielu blogach i jest zdecydowanie moim numerem jeden na liscie 'do zrobienia' :) Cudowne..<3

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobnie jak Gin, nie moge sie przekonac do Mastertona. "Dziecko ciemnosci" jest jedna z niewielu ksiazek, ktorych nie doczytalam do konca.
    Za to ciasto wyglada oblednie! Jestem pewna, ze nie skonczyloby sie na jednym kawalku...

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezwykle apetycznie prezentuje się na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gin i Maggie.. to prawda, ciężko przekonać sie do tego autora i trzeba mieć stalowe nerwy, żeby przeczytać kilka jego książek po kolei. Choć nie wszystkie są takie np. Wyznawcy płomienia (inny tytuł 'Podpalacze ludzi'). Polecam (:
    Miło mi, że ciasto wam się podoba (:

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak pisze Gin, dla mnie Masterton też jest za bardzo brzydliwy :/, tak czy siak ciasto wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam :) Robiłam go z wiśniami i malinami. Wersja z malinami jest wg mnie dużo lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje sernikobrownie wygląda cudownie - zupełnie inaczej niż wszystkie z którymi zetknęłam się do tej pory. Twoje jest po prostu anielsko lekkie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. wedelka.. ja wiśni nie lubię, więc zostają maliny (;
    Arvén.. faktycznie jak na brownie ciasto nie wyszło bardzo zbite a masa serowa też lekko puszysta. Zdjęcie trochę nie udane, bo robione na szybko przed wyjazdem (:

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne ciasto zjadłabym taki kawałeczek i te maliny ... dla mnie cudo !:)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...