1 sierpnia 2011

Makaron z kurczakiem w sosie pieczarkowym

Za oknem, co jakiś czas słychać petardy. Coś się chyba komuś pomyliło, bo to nie 1 stycznia, ale 1 sierpnia. Choć patrząc na pogodę, na to pochmurne niebo i ciągle mżawki można by pomyśleć ze to już jesień. Moje ucho domaga się ciepłego okładu, ciało grubego koca a zimne dłonie kubka gorącej brzoskwiniowej herbaty. A co chce żołądek? Makaron.
Z tego, co pamiętam od dziecka lubiłam makaron. Gorzej było z ryżem i kaszą, ale nad makaronem nigdy nie marudziłam. Ma tyle rodzajów (od jakiegoś czasu uwielbiam kolorowy), można z niego wyczarować tyle pysznych dań. Właśnie takie jedno pyszne danie przygotowałam niedawno na obiad. Nie ma nic trudnego w podsmażeniu kurczaka, połączeniu go z sosem pieczarkowym a później makaronem.  I oto jest (:


Makaron z kurczakiem i sosem pieczarkowym
(2 większe porcje)
                                      
Składniki:
  • makaron np. spaghetti
  •  podwójna pierś z kurczaka
  •  400g pieczarek
  •  1 ½ szklanki bulionu warzywnego (może być również grzybowy)
  •  100g śmietanki 30%
  •  3 łyżki śmietany 12% lub 18%
  •  2 łyżeczki przyprawy do kurczaka
  •  łyżeczka tymianku
  •  sól, pieprz 
Przygotowanie:
Kurczaka umyć, wysuszyć i pokroić na kawałki (ok 2cm). Podsmażyć na odrobinie oleju razem z przyprawą do kurczaka. Na tej samej patelni podsmażyć również pokrojone pieczarki. Do pieczarek wlać bulion i dusić ok 10 minut. Następnie wlać obie śmietany, dodać tymianek i gotować jeszcze kilka minut. Doprawić solą i pieprzem.   
Jeśli sos nie zgęstnieje można wymieszać 2 łyżeczki mąki z niewielką ilością wody i wlewać powoli do sosu cały czas mieszając.
Podawać z makaronem ugotowanym al. dente w osolonej wodzie z dodatkiem łyżki oleju.

Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Pyszne danie. Uwielbiam takie makarony :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mąż uwielbia różnego rodzaju makarony , więc przepis zapisany :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota! Każdego dnia przekonuję się, że makarony można jeść praktycznie ze wszystkim. ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda, pogoda nas nie rozpieszcza.. a budząc się rano mam wrażenie, że to listopad, a nie lipiec.. nazwy co prawda podobne, ale chciałabym zobaczyć piękne letnie słońce.. w tym roku nawet lody jakoś podejrzanie długo czekają w zamrażarce na swoją kolej..
    Makaron pyszny w każdej postaci. Także lubię kolorowy - a próbowałaś wesołą zupę z kolorowymi świderkami? :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. makaron biorę w każdej postaci, a taki z grzybami biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jakoś nie pamiętam makaronu z dzieciństwa. Pewnie dlatego, że w ogóle w dzieciństwie niewiele jadłam :P
    Teraz za to makaron kocham nad życie...a z takim sosem - marzenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Danie pierwsza klasa! :) wyglada pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja właśnie na kolację zjadlam z kielbaską i jajkiem, tak jakoś mnie zaszła ochota :)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio zrobiłam pierwszy w swoim życiu sos pieczarkowy, ależ byłam z siebie dumna ;) hi hi
    Pyszne danie stworzyłaś!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też uwielbiam makaron pod każdą postacią. Latem szczególnie, bo wystarczy połączyć go ze świeżymi warzywami i już jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też nigdy nie marudziłam na makaron, szczególnie tak apetyczny z pieczarkami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Danusiu, czemu nie lubisz owsianki? :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...