28 czerwca 2012

Ogórki! Kwasimy z Polska-Gotuje

Jak wspomniałam w ostatnim poście testuję przyprawy do kwaszenia ogórków firmy Marsyl. Pierwszy raz kwaszę ogórki sama i po praz pierwszy do kwaszenia używam przyprawy, która zastępuje np. zwykły korzeń kopru i czosnek.
Ogórki robiłam dwa dni temu. Podczas przygotowywania przyprawy tak pięknie pachniały, że byłam pewna smacznego efektu końcowego. I nie pomyliłam się. Jestem z siebie bardzo zadowolona, bo jak na pierwszy raz ogórki wyszły bardzo dobre. Lekko słone, z czosnkowym aromatem, takie jak lubię. Już dziś planuje zrobić następne (:
Przyprawa do kwaszenia ogórków zawiera w składzie koper, gorczycę, czosnek, ziele angielskie, liść laurowy, chrzan i estragon. Ja do słoików dodałam jeszcze dodatkowo pieprz w ziarenkach, gorczycę, ząbki czosnku i liść laurowy, ale oczywiście używając tej przyprawy nie jest to konieczne.
Bardzo się cieszę, że mogłam wziąć udział w testowaniu przypraw firmy Marsyl i bardzo dziękuję za szczypce, dzięki którym bardzo łatwo wyciąga się ogórki ze słoika (: Zachęcam wszystkich do wypróbowania, bo naprawdę warto.



Ogórki małosolne
                                      
Składniki:
  • 1 kg ogórków gruntowych
  • 2 litry wody
  • 2 pełne łyżki soli
  • 4 ząbki czosnku
  • 5 listków laurowych
  • łyżeczka pieprzu ziarnistego
  • 2 łyżki przyprawy do kwaszenia ogórków
  • 2 łyżeczki gorczycy

Przygotowanie:
Słoik wyparzyć i osuszyć. Ogórki dokładnie umyć. Wodę zagotować i wymieszać ze solą. Ogórki włożyć do słoika, wsypać wszystkie przyprawy i zalać gorącą soloną wodą. Należy pamiętać, aby ogórki były całkowicie zakryte. Słoik przykrywamy talerzykiem bądź zakrętką. Po dwóch dniach ogórki nadają się już do spożycia.

Smacznego!



W akcji „Blogerzy kwaszą z Polska Gotuje” wzięło udział jeszcze 9 innych blogów:


2 komentarze:

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...