5 lutego 2010

Drożdżówki z nadzieniem

Uwielbiam drożdżowe ciasto. Uwielbiam jego smak i zapach. Mogłabym je jeść codziennie, więc dlatego na dzisiejszy wieczór upiekłam drożdżówki. Przepis znalazłam już dawno na blogu o pysznym jedzeniu. Drożdżówki wyszły pyszne, choć miałam problem z rozwałkowaniem ciasta i ciężko było je uformować. Ale wyszły całkiem kształtne. Zastanawiałam się jakie mam zrobić nadzienie, dlatego też postanowiłam poeksperymentować i wybrałam aż 3 różne: dżem truskawkowy, mak i nutella. Najlepsze były z nutellą (: 
Drożdżówki
Składniki: 
Ciasto: 500g mąki, pół kostki drożdży, 1 jajko, 6 łyżek cukru, szczypta soli, 1 szklanka mleka, 3 łyżki wody, 3 łyżki roztopionego masła,
Przygotowanie:
Drożdże rozetrzeć z 3 łyżkami cukru, dodać ciepłe masło, 3 łyżki mąki, wymieszać i pozostawić do wyrośnięcia. Do wyrośniętego rozczynu wsypać pozostałą mąkę, jajko, masło, sól, wodę i cukier a następnie zagnieść ciasto i pozostawić do wyrośnięcia Az podwoi swoją objętość. Po tym czasie ponownie zagnieść i rozwałkować na kwadrat. Wyciąć mniejsze kwadraty i każdy posmarować dowolnym nadzieniem. Zwinąć wszystkie rogi do środka i zlepić. Położyć na blaszkę, przykryć i ponownie pozostawić do wyrośnięcia na 20 minut. Następnie wstawić do nagrzanego piekarnika na 20-30 minut i piec w 180 st. C. Po upieczeniu, gdy drożdżówki wystygną można polać lukrem.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. W takim razie ja poprosze jedna z makiem :) Sliczne sa te Twoje drozdzoweczki :))

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładne i zgrabne drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...