13 lutego 2010

Mieszanka warzyw - Minestrone

Nie ma to jak pożywna zupa w chłodne dni, więc postanowiłam zrobić zupę jarzynową Minestrone. Zupa ta jest jedną z podstaw w kuchni włoskiej. Jej skład bazuje na mieszance sezonowych warzyw, przeważnie na fasoli, cebuli, selera, marchwi i pomidorów. Ja skorzystałam z przepisu (troszeczkę zmodyfikowałam) zamieszczonego w lutowym wydaniu czasopisma „Sól i Pieprz”. Zupa była bardzo apetyczna i szybka w przygotowaniu. 
 Zupa Minestrone
Składniki: 
6 liści zielonej kapusty (ja dałam kapustę włoską), 2 marchwie, cebula, 1 litr bulionu warzynego, 2 pomidory, puszka białej fasoli z puszki, łyżka masła, łyżka octu, sól, pieprz
Przygotowanie:
Liście kapusty blanszować i pokroić w paski. Marchwie i cebulę obrać, pokroić i poddusić na maśle. Wlać bulion warzywny, dodać kapustę i gotować aż warzywa będą miękkie.  Następnie obrać pomidory ze skórki, pokroić w ćwiartki i razem z fasolką dodać do bulionu. Przyprawić solą, pieprzem i octem. Gotować jeszcze ok. 10 minut. Można oprószyć startym serem.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...