28 lipca 2010

Kurczak na patyku..

…a raczej filety z kurczaka i sałatka z fetą i oliwkami. Pomysł na obiad wpadł mi do głowy dzięki najnowszemu numerowi „Sól i pieprz”. Pełno tam teraz przepisów na szaszłyki z grilla i letnie sałatki. Moje „szaszłyki nie były z grilla, a z piekarnika z funkcją opiekania (; Obiad był pyszny. Mojemu B. bardzo smakowała sałatka, bo bardzo lubi oliwki. Sałatka trochę nie pasowała do ryżu, ponieważ są w niej ziemniaki, ale spokojnie ryżu można sobie odmówić i zjeść filety tylko z sałatką.
Teraz tylko czekam aż wyciągnę z piekarnika sernik z malinami (:


„Szaszłyki” z kurczaka

3 pojedyncze filety z kurczaka umyć, osuszyć i pokroić w grubsze paski. W naczyniu wymieszać 3 łyżki oleju z przyprawą bombay masala (można użyć innej przyprawy np. przyprawy do kurczaka), dodać kurczaka i odstawić na godzinę do lodówki. Po tym czasie wyjąć filety, nabić je na patyczki i opiekać na grillu albo w piekarniku (ja opiekałam w piekarniku ok. 15 minut z każdej strony) w temperaturze 220 st. C


Sałatka z fetą i oliwkami

Składniki:
 4 średnie ziemniaki, czerwona papryka, 2 pomidory, 150 g fety, oliwki czarne i zielone (ilość według uznania), szczypiorek, pietruszka, oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Ziemniaki ugotować, ostudzić i pokroić w plastry. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, usunąć nasiona i pokroić, paprykę pokroić w paski. Fetę pokroić z kostkę, a oliwki w plasterki. Wszystkie składniki wymieszać. Szczypiorek i pietruszkę drobno posiekać. Sałatkę skropić oliwą z oliwek. W razie potrzeby doprawić solą i pieprzem.

Smacznego.

7 komentarzy:

  1. coś dla mojego synka :) On uwielbia wszytsko co można trzymać rączką i obgryzać :)) Bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niecodzienny to pomysł na podanie kurczaka
    a i sałatka mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny obiadek. Ja zjadlabym wszystko :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka!!!!
    Znalazłam podobny przepis na kurczaka u Ewy Wachowicz,też na patyku. Teraz zrobię taki jak u Ciebie bo jestem ciekawa jak smakuje z tą przyprawą. A wszystko co na patyku jest rzeczywiście popularne szczególnie wśród dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. idealny na lato, z ta sałątką własnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. idealne na grilla :) polecam szaszłyki http://www.zgrilla.pl/category/szaszlyki-na-grilla/
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...