30 września 2010

Cukinia i leczo

Za oknem czuję już zimę (niestety nie złotą polską jesień). Zbliża się do nas dużymi krokami, a ja ją odganiam jak tylko mogę. Robię leczo, które kojarzy mi się z latem, bo mama zawsze robiła dużo lecza w lato. Jedliśmy je z ryżem, bułką, a czasem nawet bez dodatków. Idealne po prostu. Na leczo jest mnóstwo przepisów, ja robię takie proste i minimalne. Takie najbardziej lubię. Choć dużo cukinii i papryki to podstawa.


Leczo

Składniki:
4 duże papryki (ja zawsze daje z każdego koloru po jednej), 2 cebule, 3 pomidory, 2 średnie cukinie (ja użyłam jednej o długości 45 cm), łyżeczka oregano, łyżeczka przyprawy do gulaszu, łyżeczka papryki słodkiej, sól, pieprz

Przygotowanie:
Cebulę pokroić. Z papryki wyciąć gniazda nasienne, pokroić w paseczki. W większym naczyniu, w którym będziemy przygotowywać leczo, rozgrzać oliwę. Następnie wsypać cebulę, paprykę i poddusić na małym ogniu aż zmiękną. Pomidory sparzyć wrzątkiem i zdjąć skórkę. Pokroić na małe kawałki. Dodać do cebuli i papryki. Cukinię obrać ze skórki, pokroić na kawałki (ok. 2 cm). Jeśli nasiona cukinii są zbyt duże należy je usunąć. Dołożyć do reszty warzyw, wsypać przyprawy* i gotować aż cukinia zmięknie. Gdy leczo będzie za gęste można dodać przegotowana wodę.


* oczywiście w trakcie gotowania potrawę należy skosztować i  doprawiać według własnego uznania :)

Smacznego.

5 komentarzy:

  1. kocham leczo;) smak ostatnich warzyw to jest to;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też takie robię- prawie identyczne, czasem tylko dzieci wymuszają żebym dodała do tego leczo trochę kiełbaski...no i taką profanację muszę szykować!
    No i rozmarzyłam się patrząc na twoje leczo...

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ja moge poprosić o miseczkę takiego leczo ? Rozgrzałoby mnie z pewnością:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubie takie smaki:) pyszne jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda, palce lizać ;)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...