3 października 2010

Styropian

Nie mogłam odmówić sobie upieczenia tego ciasta po tym jak go tak wszyscy zachwalają. Choć ciasto jest dobre, mięciutkie i powidła doskonale łączą się z kokosem to niestety mnie nie zachwyciło. Przyznam, że nie zostanę jego zwolenniczką. Musi jednak coś w nim być, bo smakuje mojemu B., który rzadko lubi ciasta, które nie mają kremu (;


Styropian
(przepis pochodzi z bloga Słodkie impresje, z moimi małymi zmianami)

Składniki:
Ciasto: 3 szklanki mąki, 1/2 szklanki cukru, 5 żółtek, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 250 g margaryny, powidła śliwkowe (lub inne)
Masa: 1 litr kwaśniej śmietany 18 %, 200 g wiórków kokosowych, 5 białek, 3/4 szklanki cukru,2 budynie waniliowe, 1 łyżka mąki ziemniaczanej, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Ciasto: Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić na 2 części. Jedną część wyłożyć na spód blaszki i posmarować powidłami. Drugą włożyć do lodówki.
Masa: Białka ubić z cukrem sztywna białą masę. Dodać śmietanę i stopniowo pozostałe składniki. Następnie wszystko razem delikatnie wymieszać.
Wyłożyć masę na ciasto. Na wierzch zetrzeć drugą część ciasta. Piec w temperaturze 180 stopni C ok. 50 minut.
Smacznego.

6 komentarzy:

  1. strasznie mnie rozśmieszyła nazwa, ale wygląda pysznie. Zapraszam do mnie http://littlecookery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne jest to ciacho!
    :)
    Dojrzewam do myśli by je zrobić:)
    POzdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. czesto widuje te ciato na blogach i za kazdym razem zachwyca mnie coraz bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. i ja mam niezmierną ochotę je wypróbować ;D Twoje wyszło świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam to ciasto jest rewelacyjne, bardzo mi smakowało..., ślicznie u Ciebie wygląda !
    Pozdrawiam :)
    www.mojeciacho.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. smakowicie wyglada:)
    ja jeszcze nie pieklam, ale jak patrze to mam ochote na kawaleczek:)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...