14 października 2010

Ciasto czekoladowo-bananowe

Od paru dni chodziła za mną myśl, żeby upiec coś czekoladowego. Banany, które kupiłam parę dni temu też kusiły leżąc na lodówce, więc połączyłam te składniki i powstało to ciasto. Zamiast w keksówce upiekłam je w tortownicy. Pięknie wyrosło. Nie mogłam się powstrzymać i dwa kawałki zjadłam jeszcze ciepłe. Jest lekkie, puszyste, po prostu rozpływa się w ustach (:


Ciasto czekoladowo-bananowe
(przepis pochodzi z bloga whiteplate, cytuję za autorką)

Składniki:
100g gorzkiej czekolady, 150g miękkiego masła, 170g cukru muscovado (zastąpiłam cukrem trzcinowym, L), 3 jajka, 175g mąki pszennej, 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 25g kakao, 2 duże banany, dojrzałe i rozgniecione widelcem

Przygotowanie:
- Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej (lub w garnuszku, ale należy uważać, by się nie przypaliła)
- Masło utrzeć z cukrem na gładką i jasną masę. Dodawać po jednym jajku, dokładnie ubijając.
- Przesiać mąkę, proszek i kakao i dodać do masy, wymieszać łyżką lub szpatułką.
- Dodać banany i czekoladę, wymieszać.
- Włożyć do wysmarowanej masłem keksówki i piec w piekarniku nagrzanym do 180 st C przez 50-60 minut. Kiedy drewniany patyczek wbity w ciasto jest suchy, to znaczy, że ciasto jest upieczone. Ostudzić na kuchennej kratce, następnie zawinąć w folię.

Smacznego.

14 komentarzy:

  1. ale pyszne ciacho:) i kusi, zeby go zjesc nawet o tak poznej porze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. porządna dawka czekolady. i smak banana. coś, co nie może nie smakowac. ba, obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio też przekonałam się, jakie to ciasto jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. banany i czekolada.. to ja poproszę o kawałek. najmniejszy chocby.

    OdpowiedzUsuń
  5. Został może jeszcze kawałek? to ja poproszę. Banany i czekolada to pyszne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe...wprost idealne na teraźniejsze chłodne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam to ciasto i rzeczywiście smakuje wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie wspaniale!
    z czekolada i bananami...poezja;)

    OdpowiedzUsuń
  9. to musi obłędnie smakować :) banany i czekolada aż mi ślinianki zapracowały :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. A takie ciasto idealne jest na smutki i zimne dni.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne ciasto:) Połączenie idealne:)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...