7 października 2010

Leniuchowanie z cafe latte macchiato

Postanowiłam dzisiaj wypróbować spieniacz do mleka, który kiedyś kupiłam w Ikea. Polecam wszystkim, którzy jeszcze nie mają. Spieniacz jest mały, niedrogi i naprawdę rewelacyjny. Nie mam doświadczenia w przygotowywaniu różnego rodzaju napojów kawowych, więc na początek zrobiłam sobie cafe latte macchiato. Wyszło wyśmienite. Jeszcze czuję smak pianki w ustach (;


Cafe latte macchiato

Składniki:
½ szklanki mleka, mocny napar z kawy (ja użyłam 2 łyżeczki kawy na jedną filiżankę)

Przygotowanie:
Mleko podgrzać (nie gotować) i spienić. Spienione mleko wlać do szklanki. Poczekać aż piana z mleka usadowi się na górze. Następnie bardzo powoli wlewać po ściance napar z kawy. Można oprószyć cynamonem lub startą czekoladą.

Smacznego.

9 komentarzy:

  1. O,taki spieniacz jest super! Ja mam,choć rzadko używam,ale własnie dzięki Tobie zaraz sobie zrobię kawkę i użyję spieniacza :)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja nie mam spieniacza i bardzo żałuje ;( tez chce pic takie cudo jak ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. skoro polecasz zakupię go i też będę serwować takie piankowe szaleństwa;)

    OdpowiedzUsuń
  4. też mam spieniacz z ikei, świetny jest!
    i szklanka też chyba z ikei - mam taką samą :)
    u siebie też mam zdjęcie late macchiato i właśnie w tej szklance :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. i ja tez mam spieniacz z Ikei i takie same szkalnki:) a takiej kawusi to bym sie napila z przyjemnoscia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio byłam w takiej świetnej, przeuroczej kawiarence w Poznaniu, gdzie podawali włąsnie taką kawę. identyczną!
    z pewnością Twoja jest o niebo lepsza, a tamta już zaliczała się do rajskich napoji ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Też sobie zrobię taką kawkę , bo kompletnie zapomniałam że też mam takie cudo. No i w ramach dodatku skubne kawałek Twojego ciasta jabłkowego z bezą, bo strrasznie mnie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  8. kawka jak z kawiarni - wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń

dziękuje za odwiedziny i wszystkie komentarze (:

Blogger templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...